بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۰۶
رییس انجمن متخصصین علوم دارویی:
رییس انجمن متخصصین علوم دارویی، نسبت به صدور مجوز تأسیس داروخانه برای افراد غیرداروساز واکنش نشان داد.
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امید سبزواری گفت: کارهای تخصصی باید بر عهده افراد متخصص همان حرفه گذاشته شود و کار داروخانه هم یک کار تخصصی است که داروساز در دوران تحصیل در دانشکده‌های داروسازی، آموزش‌های لازم را برای این کار می بیند. بنابراین، داروخانه داری یک حرفه تخصصی است.

وی افزود: وقتی اجازه می‌دهیم افراد غیر مرتبط با رشته داروسازی وارد حیطه داروخانه داری شوند، یعنی بستر برای بروز مخاطراتی که سلامت مردم را تهدید می‌کند، فراهم می‌شود. سبزواری ادامه داد: ممکن است دلایل مختلفی را برای چنین تصمیمی بیان کنند، مثلاً یک روز شورای رقابت ایراد بگیرد و روز دیگر، دیوان عدالت ورود کند. اما همه اینها متأثر از این است که افراد توجه لازم را ندارند به این موضوع که در یک مؤسسه ای که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد، هم مؤسس هم مسئول فنی باید فرد متخصص مربوط به آن حرفه و رشته باشد.

رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی اظهار داشت: وقتی شما پای افرادی که خارج از این تخصص هستند، به داروخانه باز می‌کنید؛ یعنی دارید یک تجارتی را وارد می‌کنید که اولویت سلامت مردم، ثانوی می‌شود. در واقع، اولویت اول، درآمد برای این کار می‌شود. در حالی که اولویت اول در داروخانه، ارائه خدمات سلامت است.

وی افزود: وقتی تجارت و مسائل مالی را پررنگ می‌کنیم، ناخواسته بخش خدمات سلامت را تضعیف کرده ایم. لذا، روش غلطی است که باید در اولین فرصت اصلاح شود. به گزارش مهر، بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، افراد غیرداروساز هم می‌توانند مجوز تأسیس داروخانه دریافت کنند که این تصمیم با انتقاد انجمن داروسازان ایران مواجه شده است.∎

ارسال نظرات