اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۸۲
رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی از اعلام آمادگی و آغوش باز این نهاد برای مذاکره و عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی در حوزه‌های متنوع علمی، فناوری، دانش‌بنیان و کشاورزی با هدف توسعه ظرفیت‌های استانی خبر داد.
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

مسعود ابراهیمی در نشست هم‌اندیشی زیست بوم نوآوری و فناوی استان مازندران که با همکاری جهاد دانشگاهی در دانشگاه مازندران برگزارشد، با تسلیت ایام اربعین حسینی و با اشاره به اینکه هدف ما ارتقای سطح اقتصادی استان است، گفت: همه ظرفیت جهاد دانشگاهی برای ارتقای توسعه کشور احصا شده و هدف کلان ما استفاده از زمین‌های راکد در جهاد دانشگاهی به نفع نخبگان است که نفع آن به کل استان می‌رسد.

ابراهیمی افزود: برای این کار در واقع نگاه ما این نیست که در اکوسیستم برای خود جایی باز کنیم و جا را برای دیگران تنگ کنیم؛ قصد ما این است فضا برای اکوسیستم همه باز باشد.

وی با اشاره به اینکه مراکز رشد توان مالی و زیرساختی محدودی دارند، گفت: با در اختیار قرار دادن یک اتاق می‌توانیم شرکت‌هایی با تقاضای کمتر را به سمت مراکز رشد و تقاضای بیشتر را به سمت پردیس‌ها هدایت کنیم و پاسخگوی متقاضیان به درستی باشیم.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی از برطرف کردن چالش‌های آب و اقلیم و امنیت غذایی و محیط زیست با دریافت ایده از نخبگان و صنعتگران در حد توان خبر داد و اظهار کرد: دولت توان اینکه به اکوسیستم کمک جدی کند ندارد و البته این می‌تواند یک فرصت تلقی شود.

ابراهیمی از امضا قرارداد ۵ هزار میلیارد تومانی جهاد دانشگاهی با بخش خصوصی در سال گذشته یاد کرد و با اشاره به ظرفیت بالای کشور در این حوزه گفت: بنا داریم تا پایان سال این میزان به ۱۰ همت برسانیم.

وی با بیان اینکه در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اقلام دارویی متنوع و متفاوت تولید شد، گفت: شرکتی در این زمینه تشکیل و ۴ داروی گیاهی را تولید و خط تولید نیز راه اندازی شد و این شرکت برنامه‌های خوبی را در سال آینده میلادی دارد که فروش خوبی خواهد داشت.

این مسئول از ورود جهاد دانشگاهی به دانش فنی نمک زدایی از نفت با همکاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: در حوزه شیلات هم دانش فنی تولید بچه ماهی در بوشهر تولید و با بخش خصوصی وارد شد و با سرمایه‌گذاری در ۲ تا ۳ ماه آینده یک میلیون قطعه بچه ماهی تولید خواهد شد.

ابراهیمی از اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای مذاکره با بخش خصوصی و سرمایه گذاران جهت تجاری سازی طرح‌های آنان خبر داد و با بیان اینکه اطلسی از دانش فنی با ۶۰۰ سرفصل تدوین و در اختیار سرمایه کذاران قرار گرفت تا با آنان وارد قرارداد شویم.

وی همچنین از همکاری بهتر با سازمان‌های دولتی یاد کرد و رویان را یکی از موسسات مطرح در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: در حوزه فناوری هم جهاد دانشگاهی اقدامات فاخری داشته و در حوزه کشاورزی هم پژوهشکده گیاهان دارویی را در استان البرز و ذخایر ملی ژنتیک داریم. حتی در حوزه ذخیره سازی بذر به دانش فنی جدید و خوبی دست یافتیم.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی از اهداف تجاری سازی در حوزه‌های فناوری و دانش بنیان با همکاری مجموعه پارک علم و فناوری و مجتمع رشد که مورد وثوق معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری است خبر داد و گفت: ایجاد پردیس‌ها در استان‌ها را در دستور کار داریم و انتظار همکاری در صدور مجوز‌ها را خواستاریم

ارسال نظرات