اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۹۲۸
میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز
شنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰

به نقل  از خبرگزاری آوا البرز مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه کاخ ناصری بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تکمیل مرمت کاخ ناصری و شکل گیری شبکه‌ای از زیرساخت‌های خرد و متوسط گردشگری در روستای شهرستانک می‌تواند به عنوان یک پدیده و نقطه عطفی در گردشگری روستایی استان تبدیل شود.

رحیم خاکی گفت: طرح کاخ شهرستانک مشکلات زیادی از لحاظ زیرساخت داشت که با پیگیری استاندار و ورود بهره بردار بخش خصوصی اتفاقات خوبی رقم خورد.

او با بیان اینکه حدود ۲۰ کارگاه مرمتی در استان فعال است، اظهار کرد: مرمت کاخ رضاشاهی گچسر پس از سال‌ها در حال انجام است. پیشرفت مرمت پل خاتون به بالای ۷۰ درصد رسیده و از نقطه بحران گذشته و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. عملیات مطالعات و مرمت قلعه صمصام نیز شروع شد.
او با اشاره به اینکه کارگاه مرمت امامزاده سلیمان (ع) امسال با بودجه ۵ میلیارد تومان فعال شدگفت: مرمت و احیا گنبدخانه بر اساس نقشه ثبتی تاریخی در حال انجام است واز محل اعتبارات ۱۴۰۳ هم حدود ۷ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شد تا امامزاده به گونه‌ای مناسب احیا شود.

وی گفت:کندی سرعت صدور استعلامات و مداخلات زیاد باعث کوچ سرمایه گذاران از استان می‌شود در حالی که سرمایه گذاری بخش خصوص نجات بخش حوزه اشتغال و اقتصاد پایدار در استان است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به ظرفیت البرز به ویژه درروستاها،تکمیل زیرساخت‌های گردشگری را یکی از عوامل جذب گردشگر در استان عنوان کرد وگفت: بسیاری از پروژه‌های گردشگری منتظر تخصیص وام‌های مصوب هستند که در این زمینه همکاری بانک‌های عامل بسیار موثر است

خاکی با اشاره به اینکه در استان پیگیری‌های جدی برای انتقال مالکیت کاخ‌مروارید در ازای زمین معوض وجود دارد، گفت: انتقال مالکیت کاخ مروارید به میراث‌فرهنگی در ازای زمین معوض در سفر رییس جمهور به تصویب رسید و ابلاغ معاون اول رییس جمهور را نیز دریافت کرد.

ارسال نظرات