بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۵۹۹
رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون به وضعیت بازار خودرو ورود می‌کند، تاکید کرد: بهبود وضعیت صنعت خودروی کشور نیازمند ورود بخش خصوصی است و باید این صنعت در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

صنعت خودرو باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد

به گزارش بازار کار، رضا علیزاده، رئیس کمسیون صنایع مجلس، روز سه شنبه، 20 شهریورماه، در نشست خبری، با اشاره به وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: بازار خودرو در کشور شرایط پیچیده‌ای دارد به طوری که در ۴۵ سال گذشته با حمایت‌هایی که از تولید خودروی داخلی انجام گرفته فقط جیب مردم خالی شده و خودروسازان با قیمت دلخواه خودT خودروها را فروخته‌اند.

وی افزود: حمایت‌های بیشماری از صنعت خودروسازی کشور انجام گرفته در حالی که این حمایت‌ها به معنای از بین بردن صنعت است زیرا وقتی یک صنعت در معرض رقابت قرار نمی‌گیرد از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: نتیجه حمایت‌ها، تولید خودروهایی با کیفیت بسیار پایین، ریخت و پاش‌های زیاد و فساد و رانت در شرکت‌های خودروسازی شده است مثلا خودرویی که در کشور امارات ۱۲ میلیارد ریال است در کشور ما به قیمت ۱۵۰ میلیارد ریال به فروش می‌رسد.

علیزاده گفت: به رغم یکسری دستان پشت پرده و سوء مدیریت‌های قبلی در این صنعت، خودروسازان با زیان انباشته بالایی مواجه هستند بنابراین هم مردم و هم خودروسازان از وضعیت موجود ناراضی هستند که نشان می‌دهد حمایت‌ها از ریشه اشتباه است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس ادامه داد: دولت قبلی یکسال آیین نامه واردات خودرو را نگه داشت و در زمان تغییر دولت، آن را با آیین نامه‌ای که صرف برای اشخاص خاص است، اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع مجلس به صورت سنجیده و حساب شده به این موضوع ورود می‌کند، اظهار کرد: اکنون افزایش قیمت بنزین همه معادلات اقتصادی کشور را از بین می‌برد بنابراین به جای آن باید ابتدا خودروهای کم مصرف بین مردم توزیع شود و حمل و نقل عمومی توسعه یابد.

ارسال نظرات