بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۷۵۸
رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: می‌توان مسائل و مشکلات به وجود آمده برای کارفرمایان را با دید مثبت و رعایت قانون به نحو احسن رفع کرد، زیرا هرگونه آسیب به روند تولید استان قزوین در نهایت موجب متضرر شدن کارگران می‌شود.
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

به گزارش بازارکار از قزوین، مهدی عبدیان عصر امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ در نشست شناسایی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان قزوین اظهار کرد: در زمینه اصلاح عناوین شغلی کارکنان شرکت‌های تولیدی مستقر در استان قزوین مشکلاتی ایجاد شده است.
وی افزود: همکاری اتاق بازرگانی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط رفع چالش‌های جدید ایجادشده برای تولیدکنندگان را امکان‌پذیر کرده است. برای نمونه در زمینه نیروهای متخصص محیط زیست واحدهای تولیدی ضمن تعامل با اداره کل محیط زیست توانستیم این باور را بقبولانیم که به جای استخدام نیروهای جدید با کارکرد حداقلی در ساعات کار روزانه از نیروهای موجود استفاده شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین ادامه داد: البته از نیروهای موجود بعد از برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش موضوعات زیست‌محیطی و دریافت مدرک معتبر استفاده خواهد شد و با تعامل صورت‌گرفته بین اتاق قزوین، مراکز تولیدی، واحدهای آموزشی و علمی و اداره‌کل حفاظت از محیط زیست این مهم محقق شد.
عبدیان با تأکید بر اهمیت همکاری و هماهنگی مراجع رسیدگی به مسائل کارفرمایان گفت: می‌توان مسائل و مشکلات به وجود آمده برای کارفرمایان را با دید مثبت و رعایت قانون به نحو احسن رفع کرد، زیرا هرگونه آسیب به روند تولید استان قزوین در نهایت موجب متضرر شدن کارکنان و کارگران می‌شود.
وی اضافه کرد: چرخه تولید صنعتی در استان قزوین علاوه بر استمرار وضعیت اقتصادی و ارتقای صادرات از ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی، انرژی‌های منفی و کاهش انگیزه کار جلوگیری می‌کند.
لزوم وحدت رویه در رسیدگی به پرونده‌های اصلاح عنوان شغلی
رئیس اتاق بازرگانی قزوین همچنین با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر بین شعب رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اصلاح عنوان شغلی جهت ایجاد وحدت رویه و رویکرد مشخص در این موضوع گفت: در عین رعایت حقوق کارگران بایستی به نحو شایسته حقوق کارفرمایان هم رعایت شود تا موجب تعطیلی و تضعیف واحدهای اقتصادی استان نشود.
در ادامه این جلسه امیرعادل طاهرخانی، رئیس کمیسیون حقوقی و اقتصادی اتاق بازرگانی قزوین تطبیق عناوین شغلی را از وظایف سازمان تأمین اجتماعی دانست و افزود: اختلافات موجود بین سازمان تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از موانع اصلی ایجاد مشکلات یادشده است و این مسئله باید از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیگیری شود.
اصلاح عنوان شغلی در سطح ملی پیگیری شود
محمدرضا اسکندری، معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی استان قزوین هم در این نشست قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به اصلاح عنوان شغلی و فرآیندهای رسیدگی آن در استان را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه همکاری سازنده سازمان تأمین اجتماعی با واحدهای اقتصادی امکان‌پذیر است، گفت: اعمال اصلاح عنوان شغلی منوط به وصول حق بیمه شده که این موضوع بایستی توسط شورای گفت‌وگوی مرکزی در سطح کشور رسیدگی شود.
در این نشست، فعالان اقتصادی استان قزوین به موضوعات متعددی همچون لزوم اصلاح قوانین مربوطه در راستای حمایت از تولیدکنندگان کشور، عدم شفافیت فرمول محاسبات اصلاح عنوان شغلی که توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌گیرد، اجبار غیر قانونی کارفرمایان به نگهداری طولانی مدت اطلاعات پرسنل شرکت، عدم تطابق رأی پرونده مشخص در شعب مختلف رسیدگی به پرونده‌های مربوطه، وجود بخشنامه‌های متعدد و متناقض در امر اصلاح عنوان شغلی و نبود روند مشخص و پیچیده در رسیدگی به پرونده‌های موضوع مورد بحث اشاره کردند.
به نقل از ایمنا، در پایان این جلسه مقرر شد جلسه کارشناسی با حضور متخصصان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین، سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ذیل مباحث مطرح شده تشکیل شده و بر اساس آن مصوبات مورد نیاز جهت ارجاع به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهیه شود.

ارسال نظرات