بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۶۱۸
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خبر داد:
محققان موسسه سرم سازی رازی دو واکسن کلون و برونشیت عفونی طیور و تیلریوز دامی مقاوم به گرما را تولید و آماده عرضه به بازار کردند.
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴

 به گزارش خبرنگار بازارکار البرز به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز البرز؛  رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در سی امین تور رسانه دانش بنیان تات با بیان اینکه بیش از ۸۵ نوع واکسن در سه گروه انسانی، دامی و طیور در کشور تولید می‌شود، گفت: واکسن تیلریوز پیش از این در کشور به صورت منجمد تولید می‌شد که نگهداری و عرضه آن با مشکلات فراوانی روبرو می‌شد که هم اکنون برای نخستین بار در کشور یک واکسن تیلریوز مقاوم به گرما تولید شده و آماده عرضه به بازار است.
اسحاقی افزود: همچنین در گروه واکسن‌های طیور هم کارشناسان موسسه سرم سازی رازی واکسن کلون و برونشیت طیور را تولید و آماده عرضه به بازار کرده اند. وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ هزار پادزهر و انواع سرم‌های عقرب گزیدگی و مارگزیدگی مار‌های خاص و نادر در کشور تولید می‌شود، افزود: برای نخستین بار موفق شده ایم پادزهر سیه مار از مار‌های سنی نادر ویژه استان سیستان و بلوچستان را تولید و عرضه کنیم. 
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه سالانه بیش از سه و نیم میلیارد دز واکسن در موسسه سرم سازی رازی تولید می‌شود، افزود: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با راه اندازی بیو بانک برای ذخیره نمونه‌های ویروسی و باکتریایی بیمار‌های دام، طیور و انسان، گام مهمی برای امنیت زیستی کشور برداشته است و با تولید دارو‌های نوترکیب نسل دوم و سوم و واکسن‌های پروتئینی تزریقی و استنشاقی به عنوان یکی از برترین اعضای باشگاه واکسن سازان جهان تبدیل شده است.

برچسب ها:

ارسال نظرات