بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۶۷۶
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: پارک‌های علم و فناوری پل ارتباطی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اجرایی هستند و بیش از ۳۶۵ شرکت دانش بنیان در استان فعال است.
جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶

فعالیت ۳۶۵ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار بازار کار، سعید جعفری راد، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه 19 مهرماه ‍‍‍در جریان بازدید از شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان گفت: پارک‌های علم و فناوری پل ارتباطی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اجرایی هستند و بیش از ۳۶۵ شرکت دانش بنیان در استان فعال است.

وی افزود: در شرایط فعلی، موفقیت شرکت‌های دانش بنیان به چهار حلقه اصلی وابسته است، دولت، شرکت‌های خصوصی، پارک‌های علم و فناوری و شهرداری‌ها؛ شهر تبریز نیاز فراوانی به محصولات فناورانه دارد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

جعفری راد با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری، پارک و علم فناوری آذربایجان شرقی ۱۳ میلیون دلار صادرات کرده است، خاطر نشان کرد: مجموعه فروش داخلی شرکت های دانش بنیان استان در این مدت به ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: تسهیلات حمایتی دولت از هر شرکت‌ دانش بنیان به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد رسیده است، که این امر نشان‌دهنده توجه جدی به این حوزه است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به پیشنهاد شهردار تبریز در خصوص زمینه های همکاری بیان کرد: ایجاد یک شهرک علم و فناوری بر اساس الگوی کشورهای روسیه و اروپایی، همان‌طور که پیشنهاد شد، می‌تواند به توسعه این شرکت‌ها و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین کمک شایانی کند.

وی گفت: اعلام آمادگی و همکاری با شهرداری تبریز از سوی بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان، می‌تواند نویدبخش امکانات و خدمات جدیدی برای شهروندان باشد و چنین همکاری‌هایی می‌تواند به تحقق اهداف توسعه‌ای و بهبود خدمات شهری کمک کند و نقش بسزایی در پیشرفت و ارتقاء کیفیت زندگی در این شهر ایفا کند.

ارسال نظرات