بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۶۵۸۳
عضو انجمن بازاریابان آمریکا:
عضو انجمن بازاریابان آمریکا با اشاره به کلیدی ترین مفهوم در کسب و کار اظهار کرد: بنظر من کلیدی ترین کلمه در کسب و کار کلمه برند است. برندینگ ما را متمایز میکند. چیزی که میتواند یک کسب و کار را با هرینه کم نسبت به دیگر رقبا متمایز کند برندینگ است.
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار بازارکار، عضو انجمن بازاریابان آمریکا در ششمین همایش مشاوره به کسب و کار‌ها افزود: موضوع بعدی این است که کسب و کارهای ایرانی باید بدانند که نیاز بازار چیست. هر بازار الگوریتم خاص خود را دارد و بازار تهران با بازار تبریز یا اصفهان متفاوت است. متاسفانه کسب و کارهای ایرانی دچار کپی کاری شده اند.
پورنگ پایدار با اشاره به چهار مرحله جذب مشتری در فرایند فروش گفت: در فرایند جذب یک مشتری و فروش محصول به آن چهار مرحله وجود دارد. مرحله اول ساسپکت است. در ادامه ساسپکت تبدیل به لید می‌شود و پس از آن به حالت پراسپکت (چشم اندار) خواهد رسید. پس از رسیدن به مرحله پراسپکت یا مشتری احتمالی میتوان به buyer یا خریدار رسید. صاحبان کسب و کار باید بدانند که در هر مرحله باید چطور با مشتری ملاقات و برخورد کنند. نسل زد نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای جذب این نسل نیز باید همین مراحل را طی کرد. مهمترین نکته ای که باید به آن اشاره کرد نیز objection handling و پاسخ به سوالات مشتری در فرایند فروش است.
ششمین همایش مشاوره به کسب‌وکارها با موضوع چالش‌های تداوم کسب‌وکارها در مسیر دیجیتالی شدن، در توسعه و بازاریابی، مدیریت مالی و منابع انسانی در سال ۱۴۰۴ با همراهی و مشارکت معاونت کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران و فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار ایران، در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
در ششمین همایش مشاوره به کسب و کار‌ها که با حضور کارآفرینان، فعالان اقتصادی و کارشناسان اقتصادی برگزار شد، بر دیجیتالی شدن کسب و کار، توسعه و بازاریابی و مدیریت کارمد مالی و منابع انسانی و نیز لزوم پیوستن ایران به (FATF) و ... تاکید شد.

نقش مهم بازاریابی و تحقیقات بازار در توسعه کسب و کارها

دکتر مجتبی مالکی. عضو هیات مدیره انجمن مدیریت کسب و کار ایران نیز در این همایش بر مقوله تحقیقات بازار اشاره و تصریح کرد: برخی از بنگاه ها با مقوله ساده CRM بیگانه هستند.  

وی افزود: CRM مخفف Customer Relationship Management است. مدیریت ارتباط با مشتریان یک سیستم نرم‌افزاری است که به صاحبان کسب و کار و مدیران شرکت‌ها کمک می‌کند به سادگی همه ارتباط‌ها را پیگیری کرده و رابطه با فرصت‌ها (مشتریان بالقوه) و مشتریان را تقویت کنند.

گفتنی است دکتر فرشاد مومنی اقتصاد دان، دکتر سعید احمدیان، دکتر علی چاغروند، دکتر پیام باقری، دکتر آناهیتا صفاجو، دکتر کامران قره باغی، دکتر اسمهان حکاک، دکتر حامد بختیاری و ... از دیگر اعضای پنل ها و نیز سخنرانان ششمین همایش مشاوره به کسب و کار‌ها بودند.

ارسال نظرات