تازه ها
دیوان عدالت اداری: صدور مجوز بهکارگیری نیرو در دهیاریها با سازمان شهرداریهاست
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأیی اعلام کرد صدور مجوز بهکارگیری نیرو در دهیاریها با موافقت وزارت کشور و از طریق سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور انجام میشود و نیازی به اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور ندارد.
به گزارش بازارکار ، موجب دادنامه شماره ۱۴۰۵۳۱۳۹۰۰۰۰۳۸۷۴۶۴ مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری شکایت علیه نامه رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور درباره صدور مجوز بهکارگیری ۳۰۰ نیروی قرارداد مدت معین در دهیاریهای استان تهران را بررسی کرد.
دیوان با استناد به تبصره ۳ ماده ۱ اصلاحیه آییننامه استخدامی دهیاریها مصوب ۱۴۰۱ اعلام کرد بهکارگیری نیروی انسانی در دهیاریها با موافقت وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) و از طریق آزمون عمومی امکانپذیر است.
هیأت عمومی همچنین تأکید کرد «استخدام» با «بهکارگیری نیرو» متفاوت است و نیروهای دهیاری در قالب قرارداد موقت تابع قانون کار بهکار گرفته میشوند. بر این اساس، نامه مورد شکایت خلاف قانون و خارج از حدود اختیار تشخیص داده نشد و درخواست ابطال آن رد شد./ک.ح
ارسال نظرات