بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۷۸۰۸

دیوان عدالت اداری: صدور مجوز به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌ها با سازمان شهرداری‌هاست

دیوان عدالت اداری مصوبه تعیین شرط معدل برای جذب اعضای هیأت علمی را ابطال کرد
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأیی اعلام کرد صدور مجوز به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌ها با موافقت وزارت کشور و از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام می‌شود و نیازی به اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور ندارد.
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۲۲:۳۲

به گزارش بازارکار ،  موجب دادنامه شماره ۱۴۰۵۳۱۳۹۰۰۰۰۳۸۷۴۶۴ مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری شکایت علیه نامه رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره صدور مجوز به‌کارگیری ۳۰۰ نیروی قرارداد مدت معین در دهیاری‌های استان تهران را بررسی کرد.

دیوان با استناد به تبصره ۳ ماده ۱ اصلاحیه آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها مصوب ۱۴۰۱ اعلام کرد به‌کارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌ها با موافقت وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) و از طریق آزمون عمومی امکان‌پذیر است.

هیأت عمومی همچنین تأکید کرد «استخدام» با «به‌کارگیری نیرو» متفاوت است و نیرو‌های دهیاری در قالب قرارداد موقت تابع قانون کار به‌کار گرفته می‌شوند. بر این اساس، نامه مورد شکایت خلاف قانون و خارج از حدود اختیار تشخیص داده نشد و درخواست ابطال آن رد شد./ک.ح

ارسال نظرات

captcha