بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۲۸۶۶۲

دیدار صمیمانه مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با اصحاب رسانه

فرهادی بیان کرد:
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
 بازار کار فارس مهندس فرهادی در این نشست صمیمی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و همکاری های ارزشمند خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف، خبرگزاری ها، روزنامه ها و صدا و سیما با حوزه صنعت نمایشگاهی، روزخبرنگار را به عموم اصحاب رسانه و حاضرین در جلسه تبریک گفت. وی افزود: موجودیت رسانه ها در گرو وجود فعالیت خبرنگاران و عکاسان به عنوان ستون و محور این صنعت است. مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس، خبرنگاران و عکاسان را پیشگامان عرصه روشنگری و اطلاع رسانی دانست و افزود: خبرنگاری شغل نیست، بلکه دلدادگی به مردم و جامعه است. عشق نیست بلکه عاشقی است. عاشق تبیین حقیقت و روشنگری، دفاع از حقوق مردم، نافی زشتی ها و پلشتی های موجود در جامعه و عوامل آن. عاشقی دلباخته آزاده، عدالت خواه و دردمند درد مردم خویش که با مشاهده و درک رویدادها و واقعیات جامعه، همراه با رنج مردمان رنج می کشد. عاشق است که بدون جایگاه و امنیت شغلی، درآمد و مزایای مادی در دل همه ی ماجراهای جاری، در زمان جنگ و صلح، بلایا و حوادث طبیعی و سایر عرصه های فعالیت زندگی بشری با پذیرش همه ی ناملایمات و سختی ها، تهدیدات و خطرات، بدنبال رسالت فاخر و ارزشمند خود می باشند. خبرنگار باید صاحب بینش و آگاهی، آزادگی، عدالت خواهی، کمال جویی و کمال طلبی و دارای وجدان آگاه و پایبند به آرمان های والای انسانی باشد. تا بتواند زشتی ها و نا زیبایی های جامعه را عیان و رسوا، گوهر حقیقت را آشکار و در مقابل هرگونه نامردمی و زیادخواهی و بردگی اربابان زر و زور و تزویر ایستادگی نماید. حفظ این جایگاه فاخر و رفیع در گرو پایبندی و حفظ اصالت و حرمت قلم است. فرهادی با بیان این که حماسه کربلا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بهترین الگو برای اصحاب رسانه می باشد افزود: آگاهی رسانی به مردم رسالتی است که از کربلا برای خبرنگاران به ارث رسیده است. بزرگترین منادیان روشنگری و تبین امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) بوده اند. خطابه های هدفمند حضرت زینب (س) موجب آشکار شدن دروغ و تزویر یزید و رسوا شدن یزیدیان شد. اقدام شجاعانه و عالمانه ای که تا به امروز طبل رسوایی یزید و یزیدیان را به صدا در آورده است. اگر روز پرستار به حق بنام آن شیر زن کربلا مزین نشده بود، ضمن احترام به مناسبت ارزشمندی که بر اساس آن روز خبرنگار شکل گرفته است، جا داشت که روز خبرنگار مزین به روز ولادت آن بزرگ پیام آور کربلا می شد. این امر رسالت اصحاب رسانه در کشور، را سنگین تر می کند تا فراموش نکنند که بر اساس (کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا ) هرگز آزادگی، عدالت خواهی، حقیقت جویی و روح و اصالت قلم خود را به ثمن بخس به حراج نگذارند و هم چون بسیاری از پیشینیان خود که جان خود را فدای کشف و ثبت حقیقت و تابش نور و روشنایی به افکار جوامع بشری نمودند پاسدار جایگاه و منزلت رفیع حرفه خود باشند. در دوران معاصر نیز رونق، پیشرفت و موفقیت مدیران، سازمان ها و هم چنین به بار نشستن طرح و برنامه ها، شفافیت و تبیین همه ی پدیده های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و علمی، جهت دهی به افکار عمومی، شفاف سازی و فساد ستیزی و رشد و تکامل آرمان ها و ارزش های متعالی جوامع بشری تحت تاثیر رفتار و عملکرد رسانه و اصحاب رسانه می باشد.

ارسال نظرات