
یک کارشناس: بازاریابی صنایع دستی مغفول مانده است
به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا سیده مهروز هویدامرعشی با بیان اینکه هر چه به سمت تولید صنایع دستی تزیینی و غیر کاربردی برویم فروش آنها کمتر خواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر در کنار پیچیدگیهای ساخت و تولید آثار دستساز، بازاریابی و توجه به فروش آنها مساله مهمی است که متاسفانه مغفول مانده است.
وی با تأکید بر لزوم نوآوری در طراحی صنایع دستی و کاربردی کردن آنها، افزود: نوآوری در طراحی و کاربری کردن صنایع دستی ضروری است و در صورت عدم ایجاد تنوع و کاربردی کردن در الگوها به مرور شاهد از بین رفتن برخی از صنایع دستی اصیل خواهیم شد.
او گوشزد کرد: هنر صنایع دستی تنها در صورتی توسعه مییابد که در خدمت سبک زندگی مردم قرار بگیرد.
هویدامرعشی خاطرنشان کرد: صنایع دستی همواره در ابعاد اقتصادی به خصوص در بخش اشتغالزایی و تولید نقش مهمی داشته و کاربردی شدن صنایع دستی قطعا میتواند راهکاری مناسب و مهم در جهت توسعه اقتصادی باشد.
این کارشناس معتقد است: آموزش صنایع دستی در تمامی شهرستانها با استفاده از مربیان متخصص و باتجربه از راهکارهای مهم و ضروری است که میتواند ضمن ایجاد فرصتهای شغلی در رونق صنایع دستی استان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.
ارسال نظرات