بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۳۲۲۰۱

یک کارشناس: بازاریابی صنایع دستی مغفول مانده است

یک کارشناس صنایع دستی گوید: در حوزه صنایع دستی ضمن ایجاد تغییری نو در کیفیت باید به کاربردی بودن دست‌سازه‌ها توجه کنیم چراکه ارزش اصلی صنایع دستی در کاربردی بودن آن است.
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا سیده مهروز هویدامرعشی با بیان اینکه هر چه به سمت تولید صنایع دستی تزیینی و غیر کاربردی برویم فروش آنها کمتر خواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر در کنار پیچیدگی‌های ساخت و تولید آثار دست‌ساز، بازاریابی و توجه به فروش آنها مساله مهمی است که متاسفانه مغفول مانده است. وی با تأکید بر لزوم نوآوری در طراحی صنایع دستی و کاربردی کردن آنها، افزود: نوآوری در طراحی و کاربری کردن صنایع دستی ضروری است و در صورت عدم ایجاد تنوع و کاربردی کردن در الگوها به مرور شاهد از بین رفتن برخی از صنایع دستی اصیل خواهیم شد. او گوش‌زد کرد: هنر صنایع دستی تنها در صورتی توسعه می‌یابد که در خدمت سبک زندگی مردم قرار بگیرد. هویدامرعشی خاطرنشان کرد: صنایع دستی همواره در ابعاد اقتصادی به خصوص در بخش اشتغال‌زایی و تولید نقش مهمی داشته و کاربردی شدن صنایع دستی قطعا می‌تواند راهکاری مناسب و مهم در جهت توسعه اقتصادی باشد. این کارشناس معتقد است: آموزش صنایع دستی در تمامی شهرستان‌ها با استفاده از مربیان متخصص و باتجربه از راهکارهای مهم و ضروری است که می‌تواند ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی در رونق صنایع دستی استان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

برچسب ها:

ارسال نظرات