السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۳۲۸۶

ایجاد اشتغال با بهینه سازی و توانمند سازی مهارت های شغلی و رفع کمبود های حرفه آموزی

دومین نشست تخصصی توسعه و ترویج مهارت آموزی با هدف تبیین و بررسی روش های موثر پیشگیری از هدر رفت نیروی انسانی و اقتصادی در راستای توسعه پایدار برگزار شد.
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

به گزارش بازارکار و به نقل از جام‌جم آنلاین، منصوره شریف الحسینی ،مدیر عامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای گفت:امید موتور محرکه ایست که ما را به اهدافمان می‌رساند،ما می‌توانیم با وجود همین شرایط موجود با ایجاد بهینه سازی و توانمند سازی مهارت های شغلی و رفع کمبود های حرفه آموزی ایجاد اشتغال کرده و امید را به جامعه برگردانیم.

وی افزود:ایران پرشتاب ترین کشور جهان است در توسعه ی انسانی و کاروزی ارتباط بین صنعت و آموزش است که مهارت لازم را در آینده برای اشتغال فرد ایجاد می‌کند.

شریف الحسینی گفت: در تابستان سال جاری بیش از ۲۰هزار نفر دوره کارورزی را در صنعت پشت سر گذاشتند و طبق قوانین موجود کشور باید شرایطی فراهم شود که با کمک صاحبان صنعت ، دولت و همچنین خیرین ، مهارت آموزان بتوانند تخصص مورد نیاز در رشته ی خود را بدست آوردند و از هدر رفت نیرو انسانی جلوگیری کنیم.

همجنین، رضا حمیدی ازغدی، رئیس هیات امناء و عضو هیات مدیره با بیان اینکه تعداد دانشجویان فارغ التحصیل بیکار در ایران از مرز ۴.۵ میلیون نفر گذشته است ،  افزود : نیاز به بازنگری در اهداف آموزشی و ایجاد فرهنگ مهارت آموزی را یکی از الزامات توسعه ی پایدار در کشور داریم و معضل تأسیس دانشگاه های متعدد در سالیان گذشته نه تنها مشکلات بیکاری را حل نکرده بلکه باعث شده تا جوانان نتوانند مسیر اشتغال و کار را به درستی پیدا کنند.

حمیدی به امضاء تفاهم نامه ای با دولت اشاره کرد و گفت:قرار بر ساخت هنرستانی بود که هزینه های آن مشارکتی پرداخت شود اما دولت به تعهدات خود در پرداخت عمل نکرد و ما با کمک مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی حرفه ای  صد در صد هنرستان را تجهیز و اکنون آماده بهره برداری کردیم.

همجنین،محمود پژوم، عضو هیئت مدیره از تایید کردن های کاذب واحدهای تولیدی بدون گذراندن ساعات واقعی کارورزی و آموزش و مهارت آموزی های اصولی که معضل حرفه آموزی است یاد کرد.

همچنین،محمد علی چمنیان، عضو هیئت مدیره و خزانه دار مجمع نیز با پیشنهاد مدل دوگانه ی آموزش توضیحاتی را ارائه و در مورد اینکه باید آموزش های فنی حرفه ای در هنرستان ها را به سمت کاربردی و تخصصی ببریم که بخشی از آن در صنعت و به صورت عملی و بخشی در پشت میزها و کلاس های درسی باشد‌ تاکید داشتند.

ارسال نظرات