ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۳۳۳۱
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویکرد مدیریت شهری در این دوره، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و شعار سال مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری را کاربردی و عملیاتی مورد توجه قرار می‌دهیم.
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

به گزارش بازارکار و به نقل از ایلنا، حسن موحدیان در حاشیه بازدید از مجتمع‌های صنعتی دانش‌بنیان، درخصوص رویکرد حمایتی شورای ششم نسبت به فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهارکرد: مقوله حمایت از دانش‌بنیان‌ها از چنان جایگاه مهمی برخوردار بوده که مقام معظم رهبری سال جاری را سال "تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی" نام‌گذاری کرده‌اند و این مهم باید به صورت کاربردی و عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به زمینه فعالیتی شرکت مذکور که در حوزه اتصالات و کنتورهای آب است، گفت: یکی از مسائل روز که تمام دنیا را درگیر خود کرده، موضوع کم‌آبی است؛ دغدغه‌ای جهانی که گریبانگیر ایران و به تبع، استان خراسان رضوی و مشهد نیز شده و باید دراین خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

موحدیان ضمن ارزشمند دانستن دغدغه‌مندی این مجموعه صنعتی برای بهره‌گیری از روش‌های پیشگیرانه از هدررفت آب، افزود: فعالیت شرکتی دانش‌بنیان، با ۱۰ خط تولید و بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص و فنی که میانگین سنی آنها ۲۸ سال بوده، فرصت و ظرفیت مغتنمی برای استان محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از وظایف و ماموریت‌های شورای شهر، تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌ها و مختلف تاثیرگذار در سطح شهر است؛ از این نهادها، به ویژه شرکت آب و فاضلاب تقاضا داریم که با تکیه بر روش‌های نوین و فناورانه در مسیر مدیریت صحیح‌تر منابع آبی گام بردارند و مانع از سوء استفاده و هدررفت آنها شوند.

یکی از ویژگی‌های کنتورهای تولیدی این مجموعه صنعتی، امکان بررسی و پایش لحظه‌ای و برخط میزان آب مصرفی هر کنتور، شناسایی نشتی درون واحد، تعیین حد مصرفی آب و... است و موحدیان در این خصوص گفت: از این ظرفیت و ویژگی می‌توان به صورت پایلوت در چند شبکه آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهرداری مشهد استفاده کرد.

وی افزود: همانطور که پیشتر تاکید کردیم، رویکرد مدیریت شهری در این دوره، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و پس از بررسی کارشناسی و کارایی استفاده از این کنتورهای فناورانه، می‌توان سطح بهره‌گیری از خدمات و گستردگی استفاده از این کنتورها را مشخص نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: قطعا مدیریت شهری مشهد تمایل به استفاده از ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی دارد و در حوزه‌هایی که محصول ایرانی باکیفیت داشته باشیم، از خرید خارجی پرهیز خواهیم کرد.

شایان ذکر است، سامانه هوشمند مدیریت آب، بستری فناورانه است که در پیاده‌سازی شبکه آبرسانی هوشمند و نیز طرح تفکیک کنتور آب اشتراکی مجتمع‌های مسکونی و تجاری، با جمع‌آوری داده‌ها از کنتورهای آب هر یک از واحدها و تحلیل آنها به کمک علم داده‌کاوی، ضمن تعیین میزان دقیق مصرف آب هر واحد اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی، با شفاف‌سازی میزان مصرف و از بین بردن زمینه هرگونه اختلاف، تشخیص و اعلام نشتی و ترکیدگی در داخل واحدها و نیز تاسیسات ساختمان، امکان مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب را در کاربری‌های مختلف فراهم می‌سازد.

ارسال نظرات