ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۹۶۲۲
ارزش اقتصادی محصولات صادراتی مازندران در چهار ماه نخست امسال نسبت به پارسال، ۵۵ درصد افزایش داشته است.
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران ، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: چهار ماه نخست امسال ۳۷ هزار و ۸۰۰ تُن محصولات کشاورزی به ارزش ۴۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۲۷ دلار با افزایش ۵۵ در صدی ارزش اقتصادی نسبت به مدت مشابه پارسال (۴۷ هزار و ۷۹ تن به ارزش ۲۹ میلیون و ۴۴ هزار و ۴۲۱ دلار)، از این استان به خارج کشور صادر شد. ابراهیم قربان نژاد افزود: در این مدت نیز برای حمایت از مصرف کنندگان، ۵ هزار و ۱۰۱ تُن کالا‌های اساسی شامل شکر خانوار و صنف و صنعت، ۵ هزار و ۴۰ تُن برنج، ۵۱۰ تُن گوشت قرمز و ۲ هزار و ۲۶۵ تُن گوشت مرغ منجمد در مازندران توزیع و اقلام ماه محرم و صفر همچنان در حال توزیع است. مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی ذخیره سازی مرکبات امسال به میزان ۶۰۰ هزارتُن خبر داد و گفت: صادرات محصولات زراعی پارسال سه مورد به میزانِ ۲۵۵ تُن بود. ابراهیم قربان نژاد با اشاره به صادرات ۴۵۴ هزار و و ۷۳۵ تُن کالای کشاورزی پارسال از مازندران به خارج کشور افزود: این میزان محصولات صادر شده شامل فرآورده‌های لبنی، گل و گیاه، فرآورده‌های گوشتی، ماهی، خوراک آماده دام، برنج، گوشت، آب میوه و پوره، چربی و روغن‌های حیوانی و نباتی، توتون و تنباکو، میوه‌های خوراکی، کیوی و مرکبات به ارزش ۳۲۸ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۸۱ دلار از مازندران به خارج کشور صادر بوده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به صادرات ۹۰ درصدی مرکبات و کیوی تولید شده در باغ های این استان، پارسال از همه مرز‌های کشور به میزان ۳۳۳ هزار و ۷۹۵ تُن و نیز به ارزش اقتصادی ۲۳۳ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۹۲ دلار تصریح کرد: در همین مدت برای ایجاد تعادل بازار، ۹۳۰ تُن پرتقال، ۶۰ تُن کیوی و ۷۸۰ تن نارنگی به سازمان میادین میوه و تره بار تهران و سایر استان‌ها ارسال شد.

قربان نژاد، سهمیه تخصیصی کالا‌های اساسی مازندران برای تنظیم بازار شب عید سال گذشته را ۱۶ هزارتُن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۴ هزار و ۷۰۰ تُن توسط سوی سازمان تعاون روستایی خریداری شده است. همچنین با هدف اجرای سیاست‌های ابلاغی وزارت متبوع مبنی بر تامین و توزیع کالا‌های اساسی برای آرامش بازار و با توجه به سهمیه‌های ابلاغی کالا‌های اساسی با نظارت مستمر بر قیمت‌ها و وضعیت بازار، سال گذشته ۳۰۰ تُن شکر فلّه، ۲ هزار و ۲۰۰ تُن شکر بسته بندی خانوار، هزار و ۳۰۰ تُن شکر صِنف و هزار و ۵۸۰ تُن شکر در بخش صنعت استان توزیع گردید.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با هدف تنظیم بازار و توزیع کالا‌های اساسی هزار و ۴۴۰ تُن مرغ منجمد، ۱۹۴.۵ تُن تخم مرغ، ۲۸۰ تُن گوشت قرمز، هزار و ۱۸۴ تُن برنج هندی و ۴۳۱ تن برنج تایلندی، پارسال میان مصرف کنندگان توزیع شد. قربان نژاد با بیان اینکه مازندران به عنوان استان معین تهران انتخاب شده است تصریح کرد: علاوه بر توزیع و تامین مرغ مازندران، مجوز ارسال روزانه ۱۵۰ تُن مرغ آماده طبخ و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ زنده برای کشتار در کشتارگاه‌های استان تهران از سوی اداره کل دامپزشکی استان صادر گردید.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مطابقت نداشتن استاندارد بهداشتی محصولات کشاورزی صادراتی، جنگ بین کشور‌های روسیه و اوکراین، جنگ کشور‌های آذربایجان و ارمنستان به عنوان مشکلی برای تردد ناوگان حمل و نقل زمینی، ارتباطات بانکی و نقل و انتقال ارز حاصل از تجارت، انجام امور صادراتی و گمرکی توسط تاجران غیر رسمی و برخی واسطه‌های غیر ایرانی، کمبود نقدینگی پایانه صادرات رسمی مازندران در نقش آفرینی تاثیرگذار بر صادرات، ضعف حمل و نقل دریایی استان به کشور‌های حاشیه دریای خزر و نبودِ حمل و نقل هوایی محصولات باغی در فرودگاه‌ های مازندران را از مشکلات صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته برشمرد.

ارسال نظرات