ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۷۷۹۸۹
طی مراسمی، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک پژوهشی، آموزشی، فنی، اجرایی و مشاوره‌ای میان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و شتاب‌دهنده ستاک آپ امضا شد.
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، در این مراسم، با تاکید بر این‌که این نهاد انقلابی به دلیل فعالیت‌ در حوزه‌های متنوع، توانسته همانند یک سازمان چند منظوره، برنامه‌های متنوعی را پیگیری کند، گفت: این روند ظرفیت بزرگی برای جهاددانشگاهی است.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، با اشاره به این‌که جهاددانشگاهی با فرهنگ و علم پیوند خورده است، افزود: در اوایل جنگ و در زمانی که مباحث دانش بنیان مطرح نبود، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز با مدیریت جهاددانشگاهی دست به اقدامات دانش بنیان در حوزه دفاعی می‌زدند و جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس، پیشتازی خود را در مباحث فرهنگی، علمی و دانش بنیان نشان داده است.

وی با اشاره به این‌که شش جلد کتاب از رشادت‌های دانشجویان و همچنین فعالان در کارگاه دانشکده فنی تبریز به تحریر درآمده است، افزود: شناسایی این کارگاه و هدف قراردادن آن توسط دشمن، نشان از اهمیت والای فعالیت‌های دانشگاهیان فعال در آن داشته است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت‌های گسترده جهاددانشگاهی کشور در حوزه پژوهشگاه رویان، ابن سینا و سایر مجموعه‌های فعال در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در کنار یکپارچگی فعالیت‌ها، بومی سازی و توجه به مباحث بومی را نیز محور فعالیت‌های خود قرار داده و توانسته اتفاقات مختلفی را در این رابطه رقم بزند.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی همانند یک سازمان چند منظوره و به صورت زنجیره‌وار فعالیت‌های متنوعی را پیگیری می‌کند، افزود: واحدها و مراکز مختلف جهاددانشگاهی در سطح کشور در حوزه‌های مختلفی کار می‌کنند که این توانمندی‌ها در نقاط مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر رسالتی که نظام اسلامی بر عهده این نهاد گذارده تا کارهای بر زمین مانده را پیگیری و رفع کند، افزود: دست و بال جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌هایش گاه بازتر از دانشگاه‌ها بوده و به همین دلیل متمایز از دانشگاه فعالیت می‌کند و گهی فعالیت‌هایی را با نیرو و هیات علمی کم انجام می‌دهد که گستردگی و اثربخشی فراوان دارد.

فاتحی‌فر با اشاره به این‌که بخش تجاری سازی در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز به تازگی راه اندازی شده و بر همین اساس، علاقه‌مند روابط بیشتر با شرکت‌های دانش بنیان هستیم، گفت: گاه دست دانشگاه‌ها در حوزه تجاری‌سازی بسته است، اما جهاددانشگاهی از بدو تشکیل به درآمدزایی عادت کرده و چندان متکی به بودجه دولتی نیست، چراکه درآمدهای خود را به واسطه فعالیت‌های مختلف تامین می‌کند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اهمیت توجه به اشتغال‌زایی در کنار سایر فعالیت‌ها، بیان کرد: جهاددانشگاهی در راستای حل معضلات مربوط به بیکاری نیز اشتغال‌زایی را در کنار فعالیت‌های خود مورد توجه قرار می‌دهد تا از قِبَل فعالیت‌ها برای جوانان اشتغال‌زایی شود.

وی با اشاره به رویکرد جدید جهاددانشگاهی استان مبنی بر ارتباط گیری موثر با شرکت‌های دانش بنیان و همچنین هم‌افزایی و بهره‌گیری متقابل از توان و ظرفیت‌های یکدیگر، خاطرنشان کرد: دیجیتالی شدن فعالیت‌ها و تحول دیجیتال می‌طلبد که حرکت خود را به این سمت شتاب بخشیده و در توسعه فعالیت‌های دیجیتالی و زیرساخت‌های مرتبط با آن، از توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف بهره بگیریم.

ارسال نظرات