ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۸۵۶۸۸
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جنوب شرق آسیا، گفت: این کشورها در یکی دو دهه اخیر رشد اقتصادی چشمگیری داشته‌اند و بازار بزرگ و سهل‌الوصولی برای ما محسوب می‌شوند و یکی از اولویت‌های ما در روابط تجاری و اقتصادی هستند.
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

به گزارش بازارکار، عابدین خرّم در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، با انتقاد از ارتباط ضعیف با کشورهای جنوب شرق آسیا در گذشته، اظهارکرد: در دولت گذشته، روابط خارجی بر روی غرب متمرکز شده و از ظرفیت کشورهایی مانند جنوب شرق آسیا غفلت شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تبریز در حوزه مبادلات بین‌المللی، گفت: تبریز تا چند دهه قبل دروازه ورود مظاهر نوین تمدن به ایران بود و محور توسعه مناسبات سیاسی ایران با کشورهای منطقه محسوب می‌شد.

وی به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های علمی، فناوری، پزشکی و دارویی نیز اشاره کرد و گفت: تبریز از لحاظ بازرگانی نیز سابقه طولانی دارد، به گونه‌ای که نخستین اتاق بازرگانی کشور ۱۱۷ سال قبل در تبریز تاسیس شده است.

خرّم با تاکید بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری استان با اندونزی، گفت: باید زمینه توسعه همکاری‌های آذربایجان شرقی با استان های اندونزی فراهم شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی دروازه ارتباط ایران با اروپا نیز محسوب می شود و همین امر می تواند در تسهیل ترانزیت کالاهای صادراتی اندونزی نقش ایفا کند.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز در این دیدار گفت: اندونزی یک کشور بسیار بااهمیت برای ما و جزو پنج کشور نخست در تعاملات خارجی ایران است که متاسفانه به اندازه کافی دیده نشده است.

بروجردی به جایگاه اقتصادی اندونزی اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد نهادهای بین المللی، اندونزی تا سال ۲۰۳۰ جزو چهار اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد.

وی سفر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی را مهم توصیف و اظهارکرد: در دولت سیزدهم موفق شدیم اتفاقات خوبی در حوزه روابط دوجانبه رقم بزنیم و سفر رئیس جمهور به این کشور و امضای ۱۲ قرارداد دوجانبه همکاری میان تهران و جاکارتا اوج آن بود.

سفیر ایران در اندونزی ادامه داد: در دولت سیزدهم، زمینه‌های کاری فراوانی با اندونزی فراهم شده و بعد از سفر رئیس جمهور به بالاترین سطح رسیده است.

بروجردی به میزان تبادلات اقتصادی دو کشور نیز اشاره کرد و گفت: اکنون مبادلات تجاری دو کشور ۱.۲ میلیارد دلار است که بنا به دستور رئیس جمهور باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

 وی تاکید کرد: با توجه به اتفاقات حوزه دانش بنیان کشورمان، دستیابی به رقم پنج میلیارد دلار در دو سه سال آینده دور از انتظار نیس

ارسال نظرات