ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۵۹۹
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

نویسندگی، تایپ و ویراستاری از جمله مشاغلی هستند، که شما می‌توانید در خانه انجام دهید. در این مقاله به معرفی کامل این شغل و چگونگی تبدیل شدن به نویسنده را در اختیار شما می‌گذاریم.
به گزارش تجارت امروز، نویسندگی، تایپ و ویراستاری، یکی از زیباترین شغل‌های دنیا محسوب می‌شود. شما اگر ذهن خلاقی دارید و به نویسندگی علاقه‌مند هستید. این شغل مناسب شما است.
معرفی نویسندگی، تایپ و ویراستاری

شغل نویسندگی برای کسانی که به دنبال کار کردن در خانه هستند. گزینه‌ی بسیار خوبی است. شما اگر می‌خواهید تبدیل به یک نویسنده خوب شوید باید ذهن متمرکز و قوی داشته باشید، که این شغل مستلزم تکرار و تمرین بسیار است.
نوشته‌های مشابه
به صورت مرتب کتاب بخوانید

برای شروع کار نویسندگی، تایپ و ویراستاری زیاد بخوانید. بیشتر بهترین نویسنده‌هایی که میشناسم هم خواننده‌های طمع دار هستن هر چه بیشتر بخوانید و به طور خاص کتاب‌های بیشتری بخوانید، بیشتر در معرض نوشتن با کیفیت بالا قرار می‌گیرید.

بدون اینکه متوجه این موضوع شوید، عناصر متن را درونی می‌کنید، و به آرامی متوجه خواهید شد که شروع به پیاده سازی آن‌ها در نوشته‌های خود می‌کنید.

نه تنها این، خواندن به شما ایده می‌دهد. ایده‌های زیادی و هر چه ایده‌های بیشتری داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را روی کاغذ بگذارید.
هر روز بنویس

مثل هر چیز دیگری در زندگی، تمرین کامل می‌کند. اگر نوشتن خود را به ۳ قسمت در ماه محدود کنید، احتمالا پیشرفت زیادی نخواهید کرد.

اما اگر هر روز بنویسید، متوجه خواهید شد که روند کار آسان‌تر می‌شود. افکار واضح‌تر می‌شوند؛ و مهمتر از همه، شما شروع به لذت بردن از آن خواهید کرد.

همیشه انجام کار‌هایی که در آن خوب هستیم لذت بخش‌تر است. نوشتن هم فرق ندارد. یک راه عالی برای انجام این کار این است که هر روز به تعداد مشخصی از کلمات متعهد شوید. به عبارت ساده، هرچه بیشتر بنویسیم، موفق‌تر می‌شویم.
یک وبلاگ راه اندازی کنید تا در نویسندگی، تایپ و ویراستاری موفق شوید

صحبت از وبلاگ ها، یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک نویسنده، را انداری وبلاگ است.

سریع‌ترین راه برای شروع یک وبلاگ است. این اولین قدم است که به مردم توصیه می‌کنم بدون توجه به اینکه چه کسب و کار آنلاین را شروع می‌کنند، انجام دهند.

شروع یک وبلاگ زندگی را کاملا تغییر داد. اثرات مثبت شروع هم به سرعت پیش می‌آید.

درباره هر چیزی که علاقه‌مند هستید یا به آن فکر می‌کنید بنویسید، و با گذشت زمان طاقچه و موضوعات شروع به روشن‌تر شدن کردند، همین اتفاق برای شما خواهد افتاد.
ثبت نام در دوره آنلاین نویسندگی

برای انجام نویسندگی، تایپ و ویراستاری در دوره‌های آنلاین شرکت کنید. دوره‌های مختلف آنلاین برای افرادی که می‌خواهند نویسنده شوند وجود دارد. این به طور خاص بر روی چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر یا چگونگی متقاعد کردن بیشتر با کلمات شما تمرکز دارد. این یک رویکرد نسبتا غیر متعارف است.
جایی برای دریافت انتقادات واقعی پیدا کنید

این یک مشکل است، نه فقط با نویسندگان، بلکه با افراد خلاق یا کسب و کار به طور کلی. اغلب اوقات دریافت بازخورد واقعی از مردم دشوار است، زیرا نزدیکترین افراد به شما می‌خواهند احساس خوبی داشته باشید.

آن‌ها ترجیح می‌دهند خوب و مودب باشند تا اینکه آنچه را که واقعا باید بشنوید به شما بگویند. وقتی سعی می‌کنید مهارت‌های نوشتن خود را بهبود ببخشید، این وحشتناک است. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که عادت‌های بد را تکرار کنید، یا ساعت‌ها کار دستکاری کنید که جالب نیست.

مادر شما احتمالا بهترین فردی نیست که از کار شما انتقاد کند؛ و همسر مهم تو هم همینطور. یا یک همکار تجاری یا مربی مورد اعتماد خود را پیدا کنید، یا می‌توانید جوامع آنلاین را برای دریافت بازخورد واقعی پیدا کنید.

به عبارت ساده، هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا شفافیت اساسی را از اطرافیانتان بدست آورید.
انجمن‌های نقد نویسی

این انجمن‌ها به شما در نویسندگی، تایپ و ویراستاریی کمک زیادی‌ی کند. این انجمن‌ها تمایل دارند بر نوشتن داستان تمرکز کنند، اما می‌توانند یک مکان عالی برای دریافت بازخورد در مورد سبک نوشتن شما و همچنین ایده‌ها باشند.
شروع به نوشتن در دفتر خاطرات

این یک موضوع مشترک است که من در میان بسیاری از موفق‌ترین افراد کارآفرین دیده می‌شود. بعضی وقتا فقط برای ۵ دقیقه در روز، بعضی برای یک ساعت.

نوشتن در دفترچه‌ی روزانه نه تنها به شما کمک می‌کند تا افکار خود را سازماندهی کنید و وظایف یا ابتکارات را اولویت بندی کنید بلکه با نوشتن در آن به طور منظم، نوشتن شما شروع به بهبود خواهد کرد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، مهمترین کاری که می‌توانید برای نویسنده شدن انجام دهید نوشتن است. نوشتن در دفتر خاطرات می‌تواند یک راه آسان برای شروع این کار باشد، بدون فشار لازم برای انتشار هر یک از آن‌ها است.
مکالمه بیشتری داشته باشید

آنلاین هرچه بیشتر مکالمه کنید، خواندن نوشته‌های شما آسان‌تر می‌شود، بیشتر قابل درک و قابل اعتماد می‌شوید و جریان نوشتن شما بهتر می‌شود.

باید خودتان را آموزش دهید تا از نوشتن رسمی دور شوید، همانطور که در دبیرستان و کالج آموزش دیده اید. شما باید بتوانید انقباضات بیشتری و لحن بسیار مکالمه‌ای داشت باشید.
هوشیار باش، اما عجیب و غیر منتظره بنویس

این جمله معروفی است که به همینگوی نسبت داده شده است، که اعتبار زیادی برای آن دارد. (حتی اگر بیشتر موافقند که هیمینگوی در واقع این اصطلاح را ابداع نکرده است.) اجازه بدهید نوشته هات خلاق و آزاد باشند.

در تحقیق، اضافه کردن لینک، قالب بندی یا تفکر بیش از حد گرفتار نشوید. فقط بنویسید.

سپس با چشم‌های تازه به عقب برگردید تا ویرایش، بازبینی، قالب بندی را اضافه کنید، و مطمئن شوید که تمام ادعا‌هایی که در طول پیش نویس اولیه خود مطرح کرده اید، در واقع درست است.
تشخیص دهید که چرا می‌خواهید نویسنده شوید

اول از هم چیز در راه نویسندگی، تایپ و ویراستاری تکلیف خود را معلوم کنید. تعداد محدودی از دلایل خوب برای تبدیل شدن به یک نویسنده وجود دارد. شاید شما می‌خواهید به مراحل اول نوشتن آزاد وارد شوید، شاید شما می‌خواهید بازی خود را بالا ببرید و یک نویسنده محتوای B۲B شوید، یا شاید شما می‌خواهید کتاب‌های زیادی را خود منتشر کنید.

اما باید بدانید که کدام یک از این دلایل دلایلی است که می‌خواهید نویسنده بهتری شوید. مثل هر چیز دیگری، شما فقط می‌توانید مهارت خود را بهبود ببخشید و در مهارت‌ها بهتر شوید اگر انگیزه مناسب پشت آن داشته باشید. پس انگیزه شما چیست؟
به دنبال تحصیلات عالی باشید

سعی کنید هر جا که بهترین آموزش را دارند ثبت نام کنید. همیشه به دنبال آموزش و یادگیری باشید. هیچ گاه دست از یادگیری برندارید شما هر چقدر که در زمینه نویسندگی تحصیلات بالاتری داشته باشیبد به همان اندازه موفق‌تر خواهید شد.
الهام بگیرید

از همه چیز الهام بگیرید. ذهن خود را متوقف نکنید. اجازه بدهید ذهن شما در مورد همه چیز آزاد و باز باشد و از تمرکز بر روی یک موضوع خودداری کنید.
نوع نوشتاری که به آن علاقه دارید را در نظر بگیرید

به دنبال علاقه خود در نویسندگی باشد. بهتر است آن نوع نوشتاری را که دوست دارید را دنبال کنید. اگر با عشق و علاقه خود ادامه دهید به تدریج شما پیشرفت خواهید کرد و می‌توانید با انوع نوشتار در نویسندگی آشنا شوید.

ارسال نظرات