ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۶۶
سجاد وهابی کارشناس جوان و محقق حوزه اقتصادی، با اشاره به نقش طبقه بندی مشاغل در بهبود تنوع نیروی انسانی در محیط، اظهار کرد: کار سیستم‌های طبقه بندی مشاغل می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که نامزد‌های مختلف شغلی دسترسی برابر به فرصت‌های شغلی، سازمان‌ها می‌توانند از تعصب و تبعیض در فرایند‌های استخدام و ارتقا جلوگیری کنند.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری برنا از مازندران، سجاد وهابی کارشناس جوان و محقق حوزه اقتصادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، با اشاره به نقش طبقه بندی مشاغل در بهبود تنوع نیروی انسانی در محیط، اظهار کرد: کار سیستم‌های طبقه بندی مشاغل می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که نامزد‌های مختلف شغلی دسترسی برابر به فرصت‌های شغلی، سازمان‌ها می‌توانند از تعصب و تبعیض در فرایند‌های استخدام و ارتقا جلوگیری کنند.

وی افزود: در واقع این فرایند شامل ایجاد یک سیستم ساختار یافته و منصفانه برای تعریف نقش ها، مسئولیت و صلاحیت‌های شغلی در یک سازمان است. این کارشناس جوان و محقق اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه با ایجاد معیار‌ها و دستورالعمل‌های روشن برای هر موقعیت شغلی، به طبقه بندی مشاغل کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: در این صورت اطمینان حاصل می‌شود که افراد با پیشینه‌های مختلف به فرصت‌های شغلی، ارتقا و پیشرفت در شرکت دسترسی برابر دارند.

وهابی در ادامه تاکید کرد: طبقه بندی مشاغل می‌تواند با تعیین معیار‌های عینی برای ارزیابی نامزد‌ها و تعیین مناسب بودن آن‌ها برای یک نقش خاص از تعصب و تبعیض در فرایند استخدام و ارتقا جلوگیری کند. وی تصریح کرد: با تمرکز بر صلاحیت ها، مهارت‌ها و تجربه به جای ویژگی‌های شخصی ا جمعیت شناسی صرف طبقه بندی مشاغل می‌تواند انصاف و برابری را در فرایند‌های تصمیم گیری بهبود ببخشد.

وهابی در پایان با اشاره به اینکه یک سیستم طبقه بندی مشاغل خوب می‌تواند شناسایی و حذف موانع تنوع در سازمان را تسهیل کند، گفت: با ارائه چارچوبی روشن برای ارزیابی و طبقه بندی افراد بر اساس مهارت‌ها و شایستگی هایشان، طبقه بندی مشاغل می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا حوزه‌هایی را که ممکن است تنوع در آن‌ها وجود نداشته باشد شناسایی کرده و گام‌های پیشگیرانه‌ای را برای رسیدگی به این مسائل بردارند.

ارسال نظرات