بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۶۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از ثبت بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل خبر داد.
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «محمدآذر پناه» در جمع خبرنگاران به اهمیت راه‌اندازی سامانه جست و جوی شغلی پرداخت و گفت: این سامانه به اتصال نیروی کار به کارفرمایان کمک می‌کند.

وی افزود: هدف از این سامانه، افزایش نظارت دولت بر عملکرد کاریابی‌ها است که متشکل از دو بخش جست‌وجوی نیروی کار و فرصت‌های شغلی است و کارفرمایان، کارجویان و کاریابی‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: کارجویان می‌توانند به صورت مستقل وارد سامانه شوند، ثبت نام کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و در صورت تمایل، درخواست‌های استخدامی خود را ثبت کنندد.

آذرپناه به مزایای سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و گفت: این سامانه با کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و فراهم آوردن دسترسی به اطلاعات صحت‌سنجی شده از هر دو طرف بازار کار، مزایای بسیاری دارد و با توجه به آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ایجاد چنین سامانه‌ای در توسعه کاریابی‌ها و بهبود وضعیت اشتغال در کشور مؤثر است.

وی گفت: با ثبت اطلاعات کارجویان، در صورت نیاز به مهارت خاصی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وارد عمل شده و با ارائه آموزش‌های مهارتی، کارجویان را به سمت مهارت‌آموزی هدایت می‌کند.

آذرپناه افزود: در طول این فرایند، نظارت مستمر اداره کل بر فعالیت کاریابی‌ها انجام می‌گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۶۶۷ فرصت شغلی توسط کارفرمایان و کاریابی‌های استان در سامانه جستجوی شغل بارگذاری شده است و حدود ۷ هزار ۳۰۹ کارجو در سامانه ثبت‌نام و درخواست‌های شغلی خود را ارائه کرده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان این که یکی از دغدغه‌های اصلی کارجویان و کارفرمایان در بازار کار، پیدا کردن شغل مناسب با شرایط خود است، اظهار کرد: کارفرما به دنبال کارجویی است که بتواند کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و کارجو نیز به دنبال فرصت شغلی است که شرایط و شأنیت مناسبی داشته باشد و درآمد مناسبی را نیز ارائه دهد.

آذر پناه تصریح کرد: کارجویان و کارفرمایان می‌توانند جهت ثبت اطلاعات فردی و درخواست‌های شغلی به وب‌سایت http://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و طی هماهنگی با کاریابی‌ها، اقدامات لازم را در راستای جذب نیروی کار صورت دهند.

ارسال نظرات