ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۴۰
تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به منظور استفاده از ظرفیت‌های این سازمان برای توسعه گردشگری و صنایع دستی استان امضاء شد.
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷

به گزارش بازارکار به نقل از سینا از روابط‌عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، دکتر مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، در نشست انعقاد این تفاهم نامه، با بیان این که این سازمان فعالیت‌های گسترده و متنوعی دارد، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی برخلاف سایر دستگاه‌های اجرایی، نهادی مساله محور است و تلاش می‌کند با تفاهم و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، مشکلات آن‌ها را احصاء کرده و برای حل آن‌ها قدم بردارد.

وی به بخشی از فعالیت و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌های تخصصی، وجود مجموعه‌های پژوهش و فناوری، مرکز درمان ناباروری، حوزه فرهنگی و … از جمله این ظرفیت‌ها هستند.

وی تاکید کرد: در حوزه توانمندسازی مناطق حاشیه نشین، ما مدل بومی را طرح ریزی و آماده اجرا کرده ایم.

حدیدی از پارک علم و فناوری به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم جهاددانشگاهی کرمانشاه نام برد و گفت: در راستای عدالت توزیعی، فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری را در هفت شهرستان توسعه داده‌ایم تا اگر کسی در خارج از مرکز استان به خدمات تخصصی نیاز داشت برای دریافت آن مجبور به آمدن به مرکز استان نباشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این سازمان در حوزه آموزش و کارآفرینی نیز گام‌های مثبتی برداشته، عنوان کرد: به این منظور در حال راه اندازی مرکز شتابدهی شغلی با رویکرد صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم هستیم که در حوزه‌های صنایع دستی، امنیت، شبکه و گیم و انیمیشن و… شروع به کار خواهد کرد.

حدیدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی کرمانشاه با این توان و ظرفیت به دنبال رشد و توسعه استان است، گفت: یکی از حوزه‌هایی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و به عنوان موتور محرکه توسعه استان مطرح شده، حوزه گردشگری است که حرکت خوبی در این حوزه آغاز شده و ما نیز در تلاشیم به سهم خود در این حوزه نقشی را برای توسعه استان ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با داشتن پتانسیل‌هایی همچون واحد‌های فناور و دانش بنیان، گروه‌های پژوهشی، رسانه ها، زیرساخت تولید محتوا و…می تواند در این مسیر نقش آفرین باشد

رئیس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه اظهار امیدواری کرد، با انعقاد این تفاهم نامه، دریچه‌ای تازه از تعاملات در حوزه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی کرمانشاه ایجاد شود.

جهاد دانشگاهی توان تحول در صنایع دستی و گردشگری استان را دارد

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این نشست با ابراز رضایت از آغاز تعاملات با سازمان جهاد دانشگاهی، اظهارکرد: این همکاری و تعاملات در رشته‌های صنایع دستی، گردشگری و کارآفرینی آغاز می‌شود و در سایر حوزه‌ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باتوجه به رویکرد استان، توسعه گردشگری در دستور کار قرار گرفته و سازمان جهاد دانشگاهی باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد، در این مسیر می‌توانند کمک کننده باشد.

فرمانی یکی از خلاء‌های موجود در حوزه گردشگری را در بحث تبلیغات و بازاریابی خواند و گفت: سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با استفاده از ظرفیت نخبگان خود در این زمینه می‌تواند تحولات خوبی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در حال حاضر با برگزاری رویداد، برپایی جشنواره ها، مستندسازی و تولید فیلم و کلیپ در تلاشیم تا این خلاء را تاحدودی جبران کنیم، اما جهاد دانشگاهی می‌تواند با کار‌های نوآورانه در این حوزه تحول آفرین باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه در پاسخ به پیشنهادی که در این نشست برای تدوین نقشه راه گردشگری استان توسط سازمان جهاد دانشگاهی مطرح شد نیز گفت: گردشگری مسئله‌ای کاملا فرادستگاهی است و باید نقش هر دستگاه در مسیر توسعه گردشگری استان مشخص باشد، لذا تدوین یک سند و نقشه راه برای گردشگری استان توسط جهاددانشگاهی می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد و ما این نهاد را به عنوان بازوی محکمی در کنار خود می‌دانیم.

ارسال نظرات