بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۵۳۶
دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران بر روی مجموعه‌ای از اقدامات مشخص توافق دارند که آینده صنعت مصالح ساختمانی را تغییر داده و در عین حال رشد اقتصادی را با پایداری زیست‌محیطی و عدالت اجتماعی متعادل می‌کند.
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران بر روی مجموعه‌ای از اقدامات مشخص توافق دارند که آینده صنعت مصالح ساختمانی را تغییر داده و در عین حال رشد اقتصادی را با پایداری زیست‌محیطی و عدالت اجتماعی متعادل می‌کند.
نمایندگانی از دولت ها، کارفرمایان و کارگران در ژنو گرد هم آمدند تا در مورد چالش ها و فرصت ها در صنعت مصالح ساختمانی، از جمله سیمان، بحث کرده و به مجموعه ای از نتیجه گیری ها و توصیه ها دست یابند.
این نشست که اولین در نوع خود می باشد، به میزبانی سازمان بین المللی کار (ILO) برگزار شد.  در این نشست، گروهی از کارشناسان ارشد برنامه محیط زیست سازمان ملل، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد حضور داشتند.
فرانک هاگمن، مدیر دپارتمان سیاست‌های بخشی سازمان بین المللی کار و دبیر کل این نشست، در سخنان خود گفت: «صنعت مصالح ساختمانی سنگ بنای اقتصاد جهانی است و اکنون در یک چهارراه حیاتی قرار داشته و با تغییرات سریع فناوری و تاثیرات ناشی از کربن، مواجه است. این نتیجه‌گیری‌ها و توصیه‌ها به صنعت کمک می‌کند تا نیازهای اقتصاد کم کربن و کار شایسته را برآورده کند، در حالی که همچنان به برآورده کردن نیازهای رو به رشد برای مسکن و تقاضاهای زیرساختی ادامه می‌دهد.
 اعضای سازمان بین‌المللی کار خواستار حمایت از ارتقای محیطی مناسب برای شرکت‌های پایدار، به‌ویژه شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط ​​شدند تا اطمینان حاصل شود که آنها برای مشارکت در "گذار صنعت به اقتصاد کم کربن"، آمادگی لازم را دارای می باشند.  آنها همچنین بر لزوم اطمینان از طبقه بندی صحیح روابط شغلی در صنعت، نظارت بر بیماری های شغلی ناشی از مصالح ساختمانی جدید و تقویت سیستم های بازرسی کار تاکید کردند.
در این نشست تاکید شد که فرصت ها و رفتار برابر برای زنان و مردان برای آینده این صنعت ضروری است. همچنین، بهبود جمع آوری داده ها و انجام ارزیابی های نیروی کار خاص صنعت به عنوان عناصر کلیدی برای سیاست گذاری آگاهانه مورد تاکید قرار گرفت و نمایندگان توافق کردند که برای حمایت از یک گذار عادلانه، سرمایه گذاری در توسعه مهارت ها و یادگیری مادام العمر را مورد توجه قرار دهند، به طوری که کارگران و شرکت ها را قادر سازد با الزامات این صنعت در حال تحول، سازگار شده و در عین حال نوآوری، بهره وری و پایداری را نیز محقق شود. سیستم‌های حمایت اجتماعی همچنین در ایجاد انعطاف‌پذیری برای همه کارگران و شرکت‌هایی که گذار عادلانه را تسهیل می‌کنند، ضروری است.
نتیجه‌گیری‌های مورد توافق این نشست، رهنمودهایی را درباره عملیاتی کردن دستمزدهای زندگی در صنعت ارائه می‌کند و بر اهمیت ترویج بیانیه سه‌جانبه سازمان بین المللی در مورد شرکت‌های چندملیتی و سیاست‌های اجتماعی تاکید می‌کند. این رهنمودها همچنین بر این موضوع تاکید دارند که پایبندی به حقوق کار، گفتگوی اجتماعی و حمایت از کارگران در این صنعت، باعث تقویت تدابیر عمومی اتخاذ شده در این صنعت می باشد. محور اصلی این توصیه‌ها، نقش حیاتی گفتگوی اجتماعی و اصول و حقوق بنیادین کار است.
 رئیس جلسه، تونی مور، در این نشست گفت: «ضمن تشکر از حضور نمایندگان سه جانبه، مشارکت های ارزشمند آنان و کار مهمی که انجام دادند را می ستایم. علیرغم برخی لحظات چالش برانگیز، گفتگوهای اجتماعی اهمیت خود را نشان داد و به ما اجازه داد تا در مورد اولویت های کلیدی این صنعت به اجماع برسیم.»

منبع: موسسه کار و تامین اجتماعی

ارسال نظرات