ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۴۷۳۲۷
از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ میلیارد تومان وام اشتغالزایی و صنایع دستی در استان اصفهان پرداخت شده است.
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

به گزارش بازارکار و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه این تسهیلات از اعتبار تبصره ۱۸ وزارت میراث فرهنگی سال ۱۴۰۰ به تمامی رشته‌های صنایع دستی پرداخت شده، گفت: طرح‌های کارگاهی اشتغال‌زای استانی و ملی، به شرط ایجاد اشتغال و پرداخت حق بیمه شاغلان در آن کارگاه، می‌توانند به ترتیب تا مبلغ یک و نیم میلیارد تومان و بدون سقف تسهیلات اشتغالزایی صنایع دستی با سود سالانه ۱۰ درصد را بدون نوبت دریافت کنند.

نورالله عبداللهی با اشاره به پرداخت وام ۲۰ میلیارد تومانی به یک واحد اشتغالزای ملی در استان اصفهان افزود: سازوکار‌های نظارتی فراوان با ضمانت اجرایی لازم برای نظارت بر اشتغالزایی و پرداخت حق بیمه تعریف شده است.

وی در ادامه گفت: طرح‌های اشتغالزایی صنایع دستی تک‌نفره نیز پس از دریافت نوبت تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با سود سالانه ۱۰ درصد دریافت می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: وام‌های پرداخت شده از اعتبار سال ۱۴۰۰ نسبت به اعتبار سال ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی داشته است.

عبداللهی در ادامه گفت: وام‌های سرمایه ثابت، که برای تهیه تجهیزات کارگاهی پرداخت می‌شوند، یک سال تنفس و پنج سال مهلت بازپرداخت و وام‌های سرمایه در گردش، برای تهیه مواد اولیه، یک سال تنفس و یک سال مهلت بازپرداخت دارند.

وی افزود: تمامی هنرمندانی که پروانه صنایع دستی انفرادی یا کارگاهی دارند می‌توانند در ساعات اداری به معاونت صنایع اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در مجتمع اداری ۲۲ بهمن مراجعه کنند.

ارسال نظرات