ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۰۴۴۳
وزیر علوم در همایش بسیج دانشجویی اعلام کرد:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه هم اکنون ۳۶۴ مجله علمی بین المللی داریم، گفت: تلاش می‌کنیم تا تا پایان دولت سیزدهم تعداد مجلات بین المللی را به ۵۰۰ مجله برسانیم.
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱


به گزارش بازارکار از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل روز جمعه در جمع دانشجویان بسیجی گفت: تعداد دانشمندان یک درصد بین‌اللملی که در سال ۲۰۰۴ داشتیم چهار دانشمند بود که این تعداد در سال ۲۰۲۲ به ۸۴۱ و در سال ۲۰۲۳ به حدود ۹۴۰ نفر افزایش یافت. این مرجعیت علمی باعث افتخار جمهوری اسلامی است.
وی افزود: دانشمندان ۲ درصد ما ۲۱۴۱ نفر هستند؛ این یعنی مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است. در دیپلماسی علمی ۳۵ درصد تولیدات علمی ایران با مشارکت بین المللی است.
وزیر علوم از برنامه‌های این وزارت برای شتاب گرفتن رشد علمی خبر داد و گفت: در نظام سنجش و انگیزش اعضای هیئت علمی اتفاقات ویژه ای افتاده است، کارانه تعریف کردیم که به افرادی تعلق می‌گیرد امتیازات آنها از میانگین گروه خود بالاتر باشد. همچنین پایه‌های تشویقی را از هفت پایه به شصت پایه افزایش دادیم که کسب این پایه‌ها سخت خواهد بود اما عضو هیئت علمی همیشه انگیزه تلاش داشته باشد.
وی گفت: در ۲ سال گذشته ۵۰ مجله جدید تحت نمایه بین‌المللی در آمد که ۲۳ مورد آن فارسی است. هم‌اکنون ۳۶۴ مجله تحت نمایه بین‌المللی داریم یعنی زمین بازی ایجاد کردیم تا دیگران بیایند و در زمین ما بازی کنند.
وزیر علوم گفت: نمایه بین‌المللی مجلات باعث می‌شود مقالات دانشمندان بین المللی در مجلات ما منتشر شود و بروندادهای علمی کشور افزایش پیدا کند.
وی با اعلام اینکه قبلا به طور میانگین سالی دو مجله نمایه بین‌المللی می‌شد و الان هر ماه دو مجله نمایه می شود گفت: برای نمایه کردن مجلات کارگاه آموزشی برگزار کردیم و کتاب راهنمای این فرآیند هم چاپ شد.
زلفی گل ابراز امیداوری کرد تا پایان دولت سیزدهم تعداد مجلات بین المللی به 500 مجله افزایش پیدا کند.
وزیر علوم با بیان اینکه هم اکنون در وزارت علوم و وزارت بهداشت ۷۵ رشته مشترک داریم و بودجه بیت‌المال هرز می‌رود گفت: ما باید این مشکل را حل کنیم.
وی افزود: بحث نظارت و بازنگری در اساسنامه دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی را نیز باید در وزارت علوم مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: در حوزه دانشجویی هم آیین نامه دانشجویان سرآمد را ابلاغ کردیم که از سال بعد اجرایی می شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ابتکار جدید بسیج دانشجویی برای دیدار دانشجویان با وزرا و مسئولان بسیار عالی بود که باید از رئیس بسیج دانشجویی کشور و تیم برگزار کننده تشکر کنیم.
محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه همایش «پیشگامان رهایی» گفت: مراسم بسیار عالی بود. ما سعی می‌کنیم در فرصت‌هایی که مقدور است حضور داشته باشیم.
زلفی‌گل همایش «پیشگامان رهایی» را ابتکار جدید بسیج دانشجویی دانست و گفت: ابتکار جدید بسیج دانشجویی برای دیدار دانشجویان با وزرا و مسئولان بسیار عالی بود که باید از رئیس بسیج دانشجویی کشور و تیم برگزار کننده تشکر کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مزایای دیدار دانشجویان با مسئولان اجرایی گفت: این ابتکار بسیار جالب بود که هرکدام از دانشجویان بر اساس رشته تخصصی خود با وزیر مرتبط جلسه داشته باشند و نقطه نظرات وزیر را بشوند و همچنین مشکلات کلان ر از زبان وزیر بشوند.
وی افزود: واقعیتی وجود دارد این است دانشجویان فکر می کنند مسئولان دولتی اصلا اشراف به مسائل و مشکلات جامعه ندارند؛ شک نکنید اشراف دارند. حال سوال مطرح است چرا مسائل به این راحتی حل نمی شود؟ برخی مسائل و مشکلات بسیار پیچیده هستند. دانشجویان در دیدار با مسئولان دولتی در جریان مسائل قرار گرفته و فکر آنها باز می شود؛ حتی می‌توانند راهکار ارائه بدهند.
زلفی‌گل با تاکید بر گفتگو و تعامل گفت: با حضور و گفتگوی مسئولان دولتی با دانشجویان، آنها متوجه می شوند با چه مشکلاتی روبرو هستیم و در بطن قضیه قرار می‌گیرند و ما نیز متوجه می شویم جامعه از مسئولان چه می خواهد. هر چقدر گفتگو و تعامل بیشتر باشد به نفع جامعه و نظام است.

ارسال نظرات