بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۰۷۳۲
نتایج مطالعات انجام شده در بریتانیا نشان می‌دهد که مشکلات حمل‌ونقل دسترسی جوانان به فرصت‌های حیاتی را محدود می‌کند و نیاز به تغییرات فوری سیاست‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل جایگزین را برجسته می‌کند.
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

به گزارش بازارکار از خبرگزاری ایمنا، با توجه به پژوهش جدید انجام شده در بریتانیا، مشکلات حمل‌ونقل مانع دسترسی جوانان به فرصت‌های حیاتی در حوزه کار و تحصیل می‌‎شود؛ افراد ۱۶ تا ۲۴ سال در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۱ درصد کمتر از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله سفر کردند و این شکاف در دو دهه گذشته افزایش یافته است، این گزارش بر خطر بالقوه محرومیت اقتصادی و اجتماعی جوانان بدون دسترسی به ماشین و وسایل حمل‌ونقل عمومی تاکید می‌کند.
با بدتر شدن شرایط حمل‌ونقل جوانات، لازم است سیاست حمل‌ونقل تغییر کند، پژوهش یادشده در دسترس بودن و هزینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را به عنوان موانع اصلی شناسایی می‌کند، گاهی اوقات فقدان گزینه‌های حمل‌ونقل و بار مالی جابه‌جایی مانع دستیابی جوان‌ها به فرصت‌هایی مانند تجربه کاری یا شغل بهتر شده است.
بنابراین از دولت‌های محلی و ملی درخواست شده است که نیازهای جوانان را در زمینه تصمیم‌گیری‌های حمل‌ونقل اولویت‌بندی کنند، این تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری اختصاصی بلندمدت در بهبود وضعیت پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی شود؛ وجود موانع حمل‌ونقل ضربه بزرگی به اقتصاد آینده و جوامع وارد می‌کند که به شدت آسیب‌رسان خواهد بود، راه‌حل برطرف کردن این مشکل بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی و دسترسی به دوچرخه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری است.
با توجه به پژوهش انجام شده، در صورت بهبود کیفیت وسایل نقلیه عمومی وابستگی جوانان به خودروهای شخصی کاهش پیدا می‌کند و تشویق می‏‌شوند از گزینه‌های مختلف حمل‌ونقل پایدار از جمله وسایل نقلیه عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استقبال کنند.

ارسال نظرات