ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۵۹۷
رییس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با بازارکار:
دکتر حبیب الله اصغری رییس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با بازارکار گفت: مرحوم کاظمی آشتیانی همواره به دنبال ارزش‌آفرینی از طریق تربیت انسان بود.
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر اصغری رییس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با بازارکار ضمن تاکید بر ویژگی های کارآفرینانه مرحوم سعید کاظمی آشتیانی با اشاره به اینکه بعد از ۱۷ سال که از درگذشت مرحوم کاظمی می‌گذرد، کارها، فعالیت‌ها و آنچه وی در حوزه پژوهش و فناوری دنبال می‌کرد، نه تنها تکراری نشده بلکه پرفروغ‌تر از قبل در مسیر خود جریان دارد.
وی ضمن بیان خاطره‌ای از حضور خود در کنفرانسی در حوزه علم و فناوری در کشور آفریقای جنوبی شهر ژوهانسبورگ گفت: در این کنفرانس که ده سال بعد از درگذشت مرحوم کاظمی آشتیانی برگزار شد، رییس کنفرانس به حضور ما به عنوان ایرانی و هموطن مرحوم کاظمی آشتیانی می‌بالید. وقتی من به رییس این کنفرانس گفتم که مرحوم کاظمی آشتیانی همکار و هموطن ایرانی من است، وی به وجد آمده و به حضور ما افتخار می‌کرد و ما نیز از این اقدام به وجد آمده و به خود می‌بالیدیم. شیرینی این تجلیل در یک رویداد خارجی را هرگز فراموش نمی‌کنم و بر جهادی بودن دکتر کاظمی آشتیانی بر خویش می‌بالم.
دکتر حبیب الله اصغری با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در چندین حوزه به فناوری‌های بسیار پیشرفته، راهگشا و قابل ذکر دست یافته گفت: سلول‌های بنیادی، فرستنده‌های پرقدرت رادیویی و ساخت دکل‌های نفتی، ساخت واگن‌های مترو و ... از جمله فناوری‌های پیشرفته در جهاد دانشگاهی است که توسط فناوران و پژوهشگران این نهاد به نتیجه رسیده و موجب خودکفایی و تامین نیاز کشور شده است. اعتقاد دارم می‌توانیم با مدل دکتر کاظمی آشتیانی باز هم از این موفقیت‌ها در حوزه علم و فناوری تکثیر کنیم.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: مدل و الگوی مرحوم کاظمی اشتیانی قابل ترویج و تکثیر است، بنابراین می‌توان به تربیت انسان‌هایی مثل دکتر سعید کاظمی آشتیانی همت گماشت اگر صادقانه بخواهیم.
دکتر اصغری با تصریح اینکه کار جهاد دانشگاهی الگوسازی و تربیت نیروی انسان‌های نخبه است یادآور شد: جهاد دانشگاهی به طور میانگین هر هفت - هشت سال توانسته یک فناوری پیشرفته ملی را تولید و به جامعه عرضه کند؛ بنابراین می‌توانیم از نیرو‌های توانمند جهاد در بخش‌های مختلف افرادی از جنس دکتر کاظمی آشتیانی را تربیت و به جامعه معرفی کنیم.
رییس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با بازارکار خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های آن مرحوم حمایت از نیرو‌های پژوهشگر و فناور بود. یعنی تلاش میکرد حتی مایحتاج عادی خانواده‌های آن‌ها را تامین کند تا آن‌ها در کمال آرامش به کار علمی، تحقیقی و تجاری سازی ایده‌های خود بپردازند.

ارسال نظرات