السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۲۱۶۲
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

توسعه مدارس فنی حرفه‌ای حمل‌ونقل پیگیری می‌شود

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: توسعه نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بدنه وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید است که از طریق استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش بازارکار از وزارت راه و شهرسازی، «علی‌اکبر حدادی هرندی» در جلسه ارزیابی کتب درسی فنی و حرفه‌ای رشته حمل‌ونقل، با اشاره با مشارکت ارزنده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ایجاد و توسعه مدارس فنی حرفه‌ای حمل‌ونقل در کشور افزود: آموزش و پرورش در هشت استان و ۱۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای در حال تربیت ۴۹۰ دانش آموز ماهر و کارآمد در رشته حمل‌ونقل است.
وی با اشاره به لزوم توسعه این هنرستان‌ها در کریدورهای حمل‌ونقل و مراکز لجستیکی کشور، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی علاوه بر ارزیابی و غنی‌سازی محتوای کتب درسی این رشته، در تربیت معلمان با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مشارکت خواهد کرد تا این رشته در تهران و سایر استان‌های کشور نیز توسعه یابد.
هرندی درباره محدودیت‌های برگزاری دوره‌های کارگاهی برای دانش آموزان، بیان‌داشت: با استفاده از فناوری‌های شبیه‌سازی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، می‌توان علاوه بر افزایش ایمنی دانش آموزان در محیط عملیاتی، توانایی آنان در مواجه با محیط واقعی را ارتقا داد.
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره تسهیل اشتغال فارغ‌التحصیلان مدارس فنی و حرفه‌ای گفت: به‌منظور توسعه کارآفرینی و بهره‌وری اقتصادی می توان از ظرفیت طرح «سرباز ماهر» ستادکل نیروهای مسلح استفاده کرد و فارغ‌التحصیلان ماهر مدارس فنی حرفه ای حمل‌ونقل را به عنوان امریه در پروژه‌های راهسازی و راهداری و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان حمل‌ونقل به‌کار گرفت.
در این نشست همچنینی رییس گروه حمل‌ونقل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تشریح فرایند تدوین کتب درسی رشته حمل‌ونقل گفت: با شناسایی بیش از ۵۰۰ هزار شاغل در بخش حمل‌ونقل کشور، ۳۰ شغل در ۲ رسته متصدیان و سرپرستان حمل‌ونقل احصا و براساس منحنی آموزشی، منحنی‌های یادگیری و میزان تکرار و سختی مطالب، محتوای مناسب با کمک خبرگان بخش علمی، کارفرمایی و بازارکار تهیه شده است که در حال بازنگری آنها متناسب با نیازهای بازارکار، فناوری‌های نوین و پیچیدگی‌های کار هستیم.
«رقیه متحیرپسند» با اشاره به چالش‌های توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای حمل‌ونقل، افزود: تغییر مدیران و عدم پایبندی به تفاهم‌نامه‌های مبادله شده به همراه عدم برخورداری مدارس از تجهیزات مناسب برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و عدم همکاری لازم در این زمینه و هم چنین کمبود هنرجویان باعث شده است در سال تحصیلی جاری استان‌های خراسان شمالی، مرکزی و مازندران دانش آموز برای رشته حمل‌ونقل جذب نکنند.

ارسال نظرات