ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۲۳۶۰
پانزدهمین کنفرانس سیستم¬ها و فناوری¬های الکترونیک قدرت و محرکه¬های الکتریکی ۱۰ الی ۱۲ بهمن سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می¬شود.
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

به گزارش بازارکار از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر حمیدرضا صادق محمدی دانشیار پژوهشی جهاددانشگاهی و رئیس این کنفرانس گفت: کنفرانس بین¬المللی سیستم¬های الکترونیک قدرت و محرکه¬های الکتریکی (PEDSTC) از پانزده سال قبل به صورت سالانه در دانشگاه¬های برتر ایران برگزار شده است و هدف آن کمک به ارتقاء سطح دانش علمی و تخصصی کشور در زمینه سیستم¬های الکترونیک قدرت و محرکه¬های الکتریکی و تقویت ارتباطات میان دانشگاه¬ها و مراکز پژوهشی و صنعتی در این حوزه در سطوح ملی و بین¬المللی بوده است.
وی افزود: کنفرانس امسال با مشارکت انجمن علمی الکترونیک قدرت ایران، سازمان جهاد دانشگاهی علم صنعت و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می¬شود و از حمایت انجمن بین¬المللی برق و الکترونیک (IEEE) – بخش ایران برخوردار است.
صادق محمدی در ادامه عنوان کرد: ارزیابی مقالات این کنفرانس توسط کادر داوری شامل اعضای هیات علمی و دانشگاه¬ها و مراکز تحقیقاتی و متخصصان ایرانی و خارجی انجام شده است همچنین پس از برگزاری کنفرانس، خلاصه مقالات به صورت کتابچه الکترونیکی روی سایت کنفرانس قرار می¬گیرد. نمایه شدن تمام مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و در اختیار قرار گرفتن آن‌ها در سامانه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، امکان دسترسی متخصصان به این مقالات را فراهم می¬آورد.
رئیس کنفرانس سیستم¬ها و فناوری¬های الکترونیک قدرت و محرکه¬های الکتریکی تاکید کرد: مقالات ارسال شده به دبیرخانه از دانشگاه¬ها و مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی بوده و اساسا زمینه تخصصی مقالات این کنفرانس کاملاً کاربردی و در عرصه¬های مورد نیاز کشور است و این موضوع از وجوه تمایز این کنفرانس است که مقالات آن حاصل فرآیند تحقیق و توسعه در عرصه صنعتی و برآمده از از پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی است.
وی افزود: دراین دوره، مقالاتی از اساتید، محققان، دانشجویان و متخصصان ایران و کشور‌های آمریکا، انگلیس، ایتالیا، تایلند، تایوان، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، هلند، هندوستان ارسال شده است که عمدتاً حاصل همکاری¬های مشترک علمی بوده است. در مجموع در این کنفرانس ۵۳ مقاله برای ارائه پذیرفته شد..
دانشیار پژوهشی جهاددانشگاهی در خصوص کمیته علمی این کنفرانس خاطرنشان کرد: ۱۸ استاد برجسته بین¬المللی در کمیته علمی این کنفرانس حضور دارند که از کشور‌های آمریکا، کانادا، دانمارک، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، هندوستان، کره جنوبی، برزیل، ژاپن، لهستان، سوئیس و نروژ هستند که ۱۳ استاد برجسته از دانشگاه¬های ایران در این زمینه همکاری دارند و این موضوع نشان از اهمیت و اعتبار کنفرانس سیستم¬ها و فناوری¬های الکترونیک قدرت و محرکه-های الکتریکی دارد.
دکتر حمیدرضا صادق محمدی در خصوص دیگر اهداف کنفرانس گفت: این کنفرانس به صورت بین¬المللی و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود تا از این طریق بتوانیم هم مشارکت متخصصان دیگر کشور‌ها را جلب کنیم و هم تبادلات علمی بین¬المللی را تسهیل کنیم. وی همچنین یادآور شد از جمله اهداف اصلی برگزاری چنین رویداد‌هایی فراهم آوردن جایگاهی برای بیان رشد و توسعه دانش الکترونیک قدرت در داخل کشور، از سوی دانشگاه¬ها، مراکز پژوهشی و صنعت است که سه قطب اصلی تأثیرگذار در توسعه صنعتی هستند.
گفتنی است، کنفرانس سیستم¬ها و فناوری¬های الکترونیک قدرت و محرکه¬های الکتریکی ۱۰ الی ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار می¬شود. همچنین از محور‌های این کنفرانس می¬توان به
• توپولوژی‌های مبدل جدید
• کنترل مبدل¬های قدرت
• انتقال برق بی¬سیم
• درایو‌های الکتریکی و طراحی ماشین
• الکترونیک قدرت برای حمل و نقل الکتریکی
• قابلیت اطمینان در سیستم¬های الکترونیک قدرت
• مبدل¬های توان بالا و چند سطحی
• الکترونیک قدرت برای سیستم¬های انرژی تجدیدپذیر
• ادوات نیمه¬هادی قدرت
• الکترونیک قدرت وزیست¬پزشکی
• کیفیت توان، EMC، فیلتر کردن، و PFC
• آموزش الکترونیک قدرت
اشاره کرد.

ارسال نظرات