السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۷۶
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی خبر داد

تدوین آئین‌نامه‌ای برای شفاف‌سازی دستگاه‌ها در زمینه آموزش مهارتی

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به تشریح جزئیات تدوین آئین‌نامه آموزش مهار‌ت‌محور پرداخت و گفت: وقتی این آئین‌نامه مصوب شود نقش و تکالیف دستگاه‌های کمکی برای دروس مهارتی تعریف می‌شود.
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

به گزارش بازارکار از روابط عمومی وزارت علوم، روح‌الله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌ها گفت: بسته مهارتی و اشتغال‌پذیری به برنامه‌های درسی کارشناسی اضافه شده که شامل دروس کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی از ۵ تا ۱۵ واحد برای هر دانشجو است.
 
در این راستا علی‌باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به چگونگی اجرا و تدوین این بسته مهارتی اشاره کرد و گفت: برنامه هفتم، تکلیفی برای وزارت علوم تعیین کرده است که ظرف مدت 36 ماه، آئین‌نامه اجرایی تقسیم کار بین دستگاه‌ها را برای دروس مهارتی بنویسد و در هیئت وزیران به تصویب برساند.
 
وی افزود: مقدمات این کار شروع شده ولی باید در هیئت وزیران مصوب شود. وقتی مصوب شود نقش و تکالیف دستگاه‌های کمکی برای دروس مهارتی تعریف می‌شود و حقوق‌شان هم تأمین می‌شود.
 
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی افزود: اگر یک بخش دولتی در بخش صنعت بخواهد دانشجوی ما را بپذیرد باید بداند چه انتفاعی از قبیل پذیرش این دانشجو برایش ایجاد می‌شود و چه تکالیفی دارد.
 
طاهری‌نیا یادآور شد: همچنین در آئین‌نامه‌ای که در هیئت دولت به تصویب خواهد رسید، تکالیف شفاف شده، به گونه‌ای که دستگاه‌ها و بخش خصوصی هم انگیزه کافی و هم تکلیف روشنی داشته باشند.
وی گفت: در این صورت وزارت علوم هم وظیفه خودش می‌داند وقتی می‌خواهد دانشجوی خود را در محیط کار آینده مرتبط با تحصیلش بفرستد، کاربینی، کارورزی و کارآموزی داشته باشد.
طاهری‌نیا اضافه کرد: بنابراین مقدمات این کار از قبل فراهم شده و مسائل بیمه‌ای آن دیده شده تا تکلیفی برای استخدام کارفرما ایجاد نشود و کارفرمایان نگران نباشند که حتما باید این دانشجو را بپذیرند. اگر رضایت شغلی داشتند می‌توانند این دانشجو را استخدام کنند و اگر رضایت شغلی نداشتند تکلیفی برایشان ایجاد نمی‌شود.
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در پایان گفت: لذا آئین‌نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت علوم در هیئت وزیران مصوب می‌شود وظایف و تکالیف دستگاه‌هایی که برای ارائه دروس مهارتی و آموزش مهارتی باید به وزارت علوم کمک کنند را شفاف می‌سازد.

ارسال نظرات