ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۲۱
دستاورد معاونت تازه‌تاسیس فناوری و نوآوری در وزارت علوم؛
راه‌اندازی معاونت فناوری‌ و نوآوری در وزارت علوم دولت سیزدهم ظرفیت‌های فناوری را توسعه داد؛ برای نمونه و به زبان آمار رشد ۶۶ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری و افزایش ۲.۵ برابری اشتغال‌ در این پارک‌ها یکی از دستاوردهای این معاونت است.
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
رشد ۶۶ درصدی دانش‌بنیان‌های پارک‌ها و افزایش ۲.۵ برابری اشتغال فناوران

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری ایرنا، تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از اقدامات دولت سیزدهم در این دستگاه اجرایی بود، با گذشت سه سال از تاسیس آن، پارک‌های علم‌ و فناوری و مراکز رشد دارای مدیریت واحد شدند و نتیجه آن هماهنگی بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان شد.

رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور، ارتباطات عمیق‌تر با وزارتخانه‌ها و صنایع مختلف، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله خدمات موثر تاسیس این معاونت‌ است.

 معاونت فناوری و نوآوری در عمر سه ساله خود بیش از ۱۰ گام اساسی در حوزه فناوری و نوآوری برداشته است و یکی از شاخص‌های آن ماموریت‌گرا کردن پارک‌های علم و فناوری برای توسعه فناوری با توجه به ظرفیت‌های علمی و آمایش سرزمینی است و به این ترتیب هر پارک استانی با توجه به قابلیت‌های استان و پارک، تکمیل‌کننده زنجیره ارزش راهبردی خود یک صنعت شده است.

راه‌اندازی معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور در دستور کار بود که پس از سال‌ها در دولت سیزدهم و با هدف حمایت از توسعه کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه‌ها محقق شد.

در ادامه به اختصار به مهم‌ترین اقدامات این معاونت تازه تاسیس می‌پردازیم:

معاونت فناوری و نوآوری در سومین سال تاسیس

 
 
 

 

برچسب ها:

ارسال نظرات