بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۶۰۶
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و رییس سابق سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اهمیت حمایت از دانشجویان و دانشجو محوری در فعالیت‌های فرهنگی گفت: در جهاددانشگاهی طی سال‌های پیش با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران، سازمان دانشجویان، مرکز حمایت از محرومان، دبیرخانه انتظار موعود و ده‌ها جشنواره و فعالیت‌های فرهنگی، توانستیم با کمک و خلاقیت دانشجویان به اهداف موردنظر دست‌یابیم.
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر مسعود حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و رییس سابق سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت که صبح سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در سالن امام جواد(ع) با حضور دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت و همچنین  رییس و جمعی از  معاونین و اعضا سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تمام تلاش این است که کارها با محوریت دانشجویان انجام شود.

وی در این مراسم که با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم از توان و ظرفیت دانشجویان که دارای ابتکار و خلاقیت هستند و انگیزه و خرد جمعی دارند، استفاده کنیم چرا که ایمان‌داریم دانشجومحوری، رکن موفقیت است و باید در این مسیر دانشجویان را حمایت کرد و برای آنها اهمیت خاصی قائل شد. تلاش ما این است که به‌جای تصدی‌گری فرهنگی صرف، حمایت از دانشجویان و دانشجو محوری را مبنای فعالیت‌های فرهنگی قرار دهیم و در این مسیر از حمایت اعضای هیات علمی و صاحبنظران نیز بهره‌مند خواهیم شد. ما در جهاد دانشگاهی طی سال‌های پیش با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران، سازمان دانشجویان، مرکز حمایت از محرومان، دبیرخانه انتظار موعود و ده‌ها جشنواره و فعالیت‌های فرهنگی، توانستیم با کمک و خلاقیت دانشجویان به اهداف موردنظر دست‌یابیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت به دیدار اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار تاکید داشتند که اندیشکده هایی راه‌اندازی شود تا جوانان و نخبگان ما بتوانند در این فضاها فعالیت و مشارکت کنند. به امید خدا تلاش داریم در حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، یک اندیشکده فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم تا بتوانیم با تربیت نخبگان ، دانشجویان و فرهیختگان، در مسیر اهداف فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم.
حببیی، تقویت هویت دینی و ملی و ارزشهای اجتماعی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی را یکی از برنامه ها و راهبردهای اصلی در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ گفت وگو و تقویت تفکر انتقادی در میان دانشجویان و برگزاری کرسی های آزاداندیشی از جمله برنامه ها واهداف ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی خواهد بود. بسیاری از مشکلاتی ما که امروز به آن مواجه هستیم از این است که به دانشجویان کمتر فرصت بروز، گفت وگو و فعالیت داده‌ایم؛ اهمیت دادن به دانشجویان و دانشجو محوری در فعالیت‌های فرهنگی موضوع جدی در جامعه دانشگاهی است و باید با تعامل و گفت وگو با دانشجویان بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم. وقتی تعامل و گفت وگو شکل بگیرد، خشم کنترل می‌شود و شکل اعتراضات متفاوت خواهد شد و شاهد تشنج نخواهیم بود. گفت و گو با جوانان و دانشجویان از مسائلی است که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی تمام تلاش خود را به کار می برد که اولویت فرهنگی دانشگاهها را بسته به نیاز و شرایط جامعه، به گونه ای طراحی کند که در کنار تلاشهای علمی، شخصیت فرهنگی، اجتماعی، فردی و سازمانی دانشجویان ما شکل پیدا کند. معاونت فرهنگی و دانشجویی مهمترین اولویت خود را فراهم کردن زمینه فرهیختگی قرار می دهد و تکیه بر اصل دانشجو محوری باید سرلوحه فعالیت‌های ما در عرصه فرهنگی باشد.
گفتنی است، دکتر مسعود حبیبی پیش از انتصاب به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، سکان هدایت سازمان جهاددانشگاهی علوم‌‌پزشکی تهران را در دست داشت.

ارسال نظرات