بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۷۷۴
معاون پژوهشی دانشگاه‌جامع علمی کاربردی گفت: بر اساس رصد دقیق علمی از طریق کدملی دانش آموختگان این دانشگاه از چندین مبدا از جمله وزارت کار، ۹۳ درصد از این افراد شاغل هستند.
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

به گزارش بازارکار، «فضل الله لک» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت سی وسومین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی اظهار کرد: در این دانشگاه تمام مولفه‌های دانشگاه به سمت اشتغال و کارآفرینی پیش می رود.
وی افزود: ایده شکل گیری این دانشگاه بر اساس نیاز سنجی های انجام شده برای تامین نیروی انسانی ماهر و کارآمد در سال ۱۳۷۰ بنا شده به گونه ای که با استفاده از امکانات حوزه های مختلف بتوان در دل محیط های شغلی، دانشجو را برای شاغل در آینده تربیت کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه‌جامع علمی کاربردی کشور و رئیس این دانشگاه در بوشهر تصریح کرد: تفاوت‌های اساسی دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها، انعطاف‌پذیری است که در بسیاری موارد نیاز صنعت، بخش کشاورزی و سایر حوزه‌ها رفع می‌کند.
لک با اعلام این که در دانشگاه علمی کاربردی مدیریت منابع بخش خصوصی انجام می شود، عنوان کرد: برنامه درسی هر پنج سال یکبار براساس بازار کار و نیازها ویرایش می شود.
معاون پژوهشی دانشگاه‌جامع علمی کاربردی کشور و رئیس دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استان بوشهر عنوان کرد: تحصیل در این دانشگاه تا مقاطع کاردانی و کارشناسی است در حالی که بر اساس اساس نامه دانشگاه در مقاطع تکمیلی نیز می توانیم دانشجو جذب کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به این که تقاضای اجتماعی در حال تغییر است اقدام به حذف کد رشته های کرده ایم که بازار کار برای آنها وجود ندارد.
لک عنوان کرد: بر این اساس و مطابق با سند آمایش آموزش مهارتی دانشگاه که در سال ۱۴۰۲ با افق چهار ساله تنظیم شده به سمت نیازسنجی و نیاز آفرینی گام برداشته ایم.
۹ هزار کدرشته حذف شد
معاون پژوهشی دانشگاه‌جامع علمی کاربردی کشور گفت: اولین کار غربالگری کد رشته محل‌ها بود که براساس نیاز سنجی‌ها به روزرسانی و حدود ۹ هزار کد رشته این دانشگاه در سطح کشور حذف و ۱۲۵ کد رشته کاربردی جدید اضافه شد.
وی بیان کرد: با وجود حذف کد رشته ها، ۳۵ درصد رشد پذیرش دانشجو در سال جاری داشته ایم که بیشتر در رشته های مرتبط با فن‌آوری اطلاعات بوده است.
۱۵ هزار اشتغال ایجاد شد
لک یادآور شد: طی سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۲، ۱۵ هزار اشتغال برای دانش آموختگان در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سطح ملی ایجاد شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه‌جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: از ابتدای امسال طرح آموزش برای اشتغال برای جذب سالانه ۴۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه به بازار کار آغاز شده که انتظار می رود تا پایان امسال ۵۰ هزار نفر جذب شوند.
انتخاب بوشهر برای طرح آموزش برای اشتغال
وی این طرح را چهار ساله ذکر کرد که طی آن ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموختگان این دانشگاه وارد بازار کار می شوند.
لک گفت: بوشهر به عنوان اولین استان برای اجرای این طرح انتخاب شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون هشت هزار دانشجو در ۱۰ مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی استان مشغول تحصیل هستند.
وی بیان کرد: ۶۰ هزار نفر نیز از زمان تاسیس این دانشگاه در استان تاکنون فارغ التحصیل شده اند که ۵۴ هزار نفر آن شاغل هستند.

ارسال نظرات