ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۰۲۱۸
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پنجمین نشست کارگروه اشتغال استان با بیان این که ایجاد اشتغال در کشور همت همه مسئولان، ادارات، سازمان ها و بخش خصوصی را می طلبد، گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، «فرزاد پیشکاری» با بیان این که امسال تاکنون 15 هزار و 795 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده که ۷۳ درصد تحقق یافته است، افزود: طبق برنامه امسال ۲۱ هزار و ۵۹۹ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که در سال جاری  ۱۱۶ میلیارد تومان سهم تخصیصی تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوده است، اظهارکرد: تاکنون ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب ۸۴۶ طرح معادل ۵۱ درصد  از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به شبکه بانکی معرفی شده است.

پیشکاری در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ نیز گفت: سال گذشته ۱۸۰۳ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره ۱۶ سهم استان بوده که از این مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته و تاکنون ۸۲۴ میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان در قالب ۷۷۳۲ طرح با اشتغالزایی ۸ هزار نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای طرح تسهیلات پایدار روستایی نیز تاکنون ۵۵۱ میلیارد تومان در قالب ۵۹۰۰ طرح با ۹۸۸۴ فرصت شغلی در استان پرداخت شده است.

پیشکاری دستگاه های برتر استان را به لحاظ تعداد ثبت اشتغال در سامانه رصد، سازمان جهاد کشاورزی با ۳۸۱۰ نفر، صنعت، معدن و تجارت با ۳۶۵۱ نفر و کمیته امداد امام خمینی (ره) را با ثبت ۳۰۰۳ نفر عنوان کرد و شهرستان های برتر به لحاظ ثبت عملکرد سامانه رصد بر اساس تحقق اشتغال را سقز و قروه با ۸۷ درصد، شهرستان بانه ۸۴ درصد و دیواندره با ۸۱ درصد ثبت در سامانه رصد اعلام کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیشترین درصد جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ را به ترتیب بانک های توسعه تعاون، رفاه، ملی، مهر، ملت، صادرات، تجارت و پست بانک اعلام کرد.

ارسال نظرات