ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۴۰۴
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: با راه‌اندازی یک خط تولید صنعتی در دانشگاه، بستری فراهم شده تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بدون دغدغه مشغول به کار شوند.
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

به گزارش بازارکار به نقل از آنا، حسینعلی سمیعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در نشستی که با معاونان و مشاوران آموزش‌وپرورش این شهرستان داشت، اظهار کرد: امروز با راه‌اندازی یک خط تولید صنعتی در دانشگاه، بستری فراهم شده تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به کار بتوانند بدون دغدغه مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه همه بستری که در این شهر و برای این دانشگاه فراهم شده با سرمایه مردم بوده، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با داشتن ۵ هزار دانشجو به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی استان به شمار می‌رود. این واحد دانشگاهی دارای ۱۲۸ هزار مترمربع سرانه فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به اینکه از ۱۵۰ عضو هیئت‌علمی این واحد دانشگاهی دو نفر جزء یک درصد و دو درصد دانشمندان برتر جهان هستند، اضافه کرد: همه باعث افتخار شهرستان شاهرود بوده و از بین ۴۰۰ واحد دانشگاهی در کل کشور فقط ۱۰ واحد دانشگاهی هستند که دانشکده پزشکی دارند و از آن ۱۰ واحد یکی واحد دانشگاهی شاهرود است که بیمارستان مختص به خود دارد.

سمیعی بیان کرد: اکنون قرارداد‌های خوبی بین دانشگاه و سایر ارگان‌ها، سازمان‌ها و صنایع برقرارشده و یا در حال برقراری است که یکی از آن‌ها اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع برای تخریب کنترل‌شده ساختمان‌های بلندمرتبه و این اعتباری بوده که توسط عضو هیئت‌علمی که به‌عنوان برندی در علم انفجار در کشور مطرح است برای دانشگاه کسب؛ چراکه از بین دانشگاه‌های متعدد دولتی و غیردولتی این واحد دانشگاهی به‌عنوان طرف قرارداد با وزارت دفاع در این زمینه انتخاب شده که خود باعث افتخار شهرستان و نشان‌دهنده شاخص‌های برتر این دانشگاه است.

وی مطرح کرد: دانشگاه به این نتیجه رسیده که اگر نگاهش فقط آموزش محور باشد باید منتظر چالش‌های بعدی باشد پس باید به سمت دیگری که همان ارتباط با صنعت است می‌رفتیم تا هم فارغ‌التحصیل و هم دانشگاه از این ارتباط منتفع می‌شد؛ بنابراین دانشکده‌ای به نام دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه تأسیس شد تا خلائی که بین دانشگاه و بازار کار وجود دارد را با مهارت‌آموزی به دانشجویان و علاقه‌مندان به کار، پر کند؛ بنابراین رفتیم سراغ صنایع تا توانیم از ظرفیت‌های آن‌ها و تعامل صنایع با دانشگاه برای جذب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در این عرصه استفاده کنیم و نیز هدفمان پیشرفت‌های علمی در راستای ارتقای صنایع بود که این مهم در دانشگاه اتفاق افتاد و هم‌اکنون کارخانه فعالی را در داخل دانشگاه داریم که سه نوبت مشغول کار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود توضیح داد: این اقدام برکات خوبی برای دانشگاه داشت یکی از آن‌ها ارتباط جدی، عملی و مستمر صنعت با دانشگاه بود که شاید مصداق آن را در کل کشور نداشته باشیم که کارخانه در خود دانشگاه مشغول به فعالیت باشد. از دیگر مزایای آن این است که در همه نوبت‌های این کارخانه از دانشجویان و فرزندان در هر نوبت ۵۰ نفر مشغول به کار هستند یعنی جمعاً ۱۵۰ نفر در این خط تولید کار می‌کنند.

سمیعی تشریح کرد: طبق تفاهمی که با صنعت انجام شد کارخانه موظف شده از ۱۵۰ نفرِ ذکرشده ۵۰ نفر را حتماً از دانشجویان همین دانشگاه جذب کند، اشتغال دانشجویان باعث می‌شود که علاوه بر سابقه کاری از حقوق مقرر و قانونی نیز برخوردار شوند؛ بنابراین یک دانشجو می‌تواند در کنار درس چهار سال سابقه کاری نیز برای خود رقم بزند و از حقوق اداره کار و سابقه نیز برخوردار باشد و از همه مهم‌تر بحث امید به آینده‌ای است که برای یک دانشجو ایجاد می‌شود؛ چراکه دانشجویی که مهارت دارد قطعاً بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار نمی‌ماند. در آینده نیز شرکتی دانش‌بنیان برای ساخت و تولید تأسیس خواهد شد که مکمل فعالیت‌های ذکرشده است.

وی ادامه داد: ثمره این تعامل این شد که در سال جاری بیش از ۲هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز از امکانات دانشگاه بازدید کردند و هدف این بود که با این بازدید‌ها خودشان راه خود را انتخاب و مجموعه‌ای را که می‌خواهند در آن تحصیل کرده انتخاب کنند و خودشان برای خود تصمیم بگیرند. همه امکانات مجموعه دانشگاهی متعلق به آموزش‌وپرورش است؛ چراکه معتقدیم آنان فرزندان ما هستند و اگر امکاناتی داریم متعلق به شهرستان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با تأکید بر اینکه هدف از نشست امروز این بود که مشاوران از نزدیک با امکانات دانشگاه آشنا شوند و انتظار داریم این امکانات را به خانواده دانش آموزان انتقال دهند، تصریح کرد: هم‌اکنون در این واحد دانشگاهی ۱۸۰ رشته فعال وجود دارد که شامل کاردانی تا دکتری است و فرصت خوبی برای دانش آموزان و خانواده آنان مهیا شده که فرزندشان در همین شهرستان و در کنار خانواده ادامه تحصیل دهند.

ارسال نظرات