بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۴۸۱۹۰
رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: بالاترین ثروت آذربایجان شرقی، تجّار و نیروی انسانی دلسوزی است که در این استان فعالیت کرده و برای پیشبرد اقتصاد استان تلاش می کنند.
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

به گزارش بازارکار، یونس ژائله در جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بر لزوم تدوین برنامه مؤثّر صادراتی برای پیشبرد اقتصاد استان تاکید می کند موضوعی که انگشت اتهام فعال اقتصادی را به خود این نهاد به عنوان اتاق فکر بخش خصوصی برمی گرداند.تشکلی که با بررسی و شناخت نیاز بازارهای هدف و آگاهی از توان تولید داخلی در کنار برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، توسعه تعاملات بین المللی و احیای ظرفیت های ارزشمند صادراتی همچون فرش تبریز می تواند نقش مهمی در توسعه تجاری استان ایفا کند.

 وی افزود: وجود منابع انسانی قوی و چهره های شناخته شده کشوری در امر صادرات در کنار تشکل های تجاری و صادراتی انتظار عمومی از بهبود جایگاه تجاری استان در سطح کشور را بیشتر می کند.

 وی در عین حال با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: باید قبول کرد که کشور در وضعیت سخت تحریمی قرار گرفته است و صادرکنندگان با هزاران ترفند، محصولات خود را به بازار کشورهای مختلف صادر می کنند.

کنسرسیوم های صادراتی از الزامات استان است

"عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز" هم در وضعیت کنونی بر آسیب شناسی صادرات به کشورهای هدف از جمله ترکیه تاکید کرده و ادامه می دهد: کشور ترکیه می تواند یکی از مهم ترین اهداف صادراتی تجّار آذربایجان شرقی باشد.

سید یوسف حسینی همچنین با بیان اینکه کنسرسیوم های صادراتی از الزامات استان است، ارائه طرح پژوهشی بررسی چالش های صادرات استان را ضروری می داند. ایجاد کنسرسیوم های صادراتی، موضوعی است که با وجود تاکید فراوان مسوولان ارشاد استان به نظر می رسد هنوز عملیاتی نشده است.

رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ مشکلی در صادرات تولیدات خود ندارند، عنوان کرد: ایجاد کنسرسیوم های صادراتی باید در قالب برند و عمومی باشد تا شرکت ها با اقدام جمعی خود در بازارهای هدف حضور یابند.

حسینی همچنین با اشاره به برخی مشکلات صادرات از جمله نبود لجستیک مناسب اظهار کرد: کمبود و فرسوده بودن سیستم لجستیک، آسیب بالایی به بخش صادرات زده است و متاسفانه حوزه لجستیک کشور، راننده محور بوده و با شرکت های بزرگ لجستیکی روبرو نیستیم که این موضوع آسیب‌زا است.

ارسال نظرات