بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۶۱۰
گزارش خبرنگار بازارکار از جشنواره سه روزه زنان با بصیرت؛
جشنواره جهادی زنان با بصیرت، سلامت خانواده و تعالی جامعه، ۱۰ الی ۱۲ دی‌ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۶ در مجموعه فرهنگی، ورزشی کارگران شهید معتمدی تهران از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار شد..
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
 
 
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار بازارکار، در این جشنواره برنامه‌های متنوعی مانند فروش محصولات مشاغل خانگی، غربالگری سلامت، آموزش مهارت‌های زندگی، خدمات مشاوره، روانشناسی و مددکاری، خدمات کاریابی با محوریت مشاغل خانگی، ارائه خدمات اجتماعی با محوریت خانه‌های بهداشت کارگری، پویش هدیه به همسران، پویش هدیه به دختران و … در نظر گرفته شده است. در این نمایشگاه ۲۵ تا ۳۰ غرفه به ارائه خدمت به بازدیدکنندگان می‌پردازند.

جهاد دانشگاهی با مجموعه پیشرانان مشاغل خانگی، بهزیستی و کمیته امداد، بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بسیج و … در این نمایشگاه حضور پر رنگی دارند.
متداولترین سوالات بیمه‌ای مردم چیست؟
رییس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران از خدمات ارائه شده در میز خدمت این اداره برای مراجعین در حوزه بیمه گفت.
مریم فقیدی در گفتگو با بازارکار با اشاره به خدمات ارائه شده در این میز خدمت گفت: در این میز خدمت اطلاعات کامل و جامعی درباره بیمه‌های گوناگون در کشور به متقاضیان خدمت داده می‌شود. همچنین راهنمایی لازم درباره بازنشستگی و ازکارافتادگی نیز به عموم داده می‌شود. قرارداد‌ها، پیمان‌ها و موارد دیگر نیز مورد بحث هستند و راهنمایی لازم درباره آن‌ها داده می‌شود.
وی درباره متداولترین سوالات مراجعین اظهار کرد: خدماتی که تامین اجتماعی به واسطه بیمه خود ارائه می‌دهد، محدودیت‌هایی دارد که یکی از پرسش‌های متداول بیشتر مراجعین است. همچنین برخی از مراجعین دانش کافی برای انتخاب بیمه مناسب خود را ندارند. خوشبختانه با سامانه‌هایی نظیر eservices و داشتن اینترنت اطلاعات به روز سازمان بیشتر در اختیار عموم قرار گرفته است. وی با اشاره به موضوع بیمه دانشجویی گفت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد بحث است، بیمه دانشجویی است. دانشجو هنگامی که وارد دانشگاه می‌شود، هیچ اطلاعی از بازارکار ندارد. والدین باید از این موضوعات آگاه باشند و فرزندان خود را بیمه کنند. این بیمه در آینده به کار دانشجویان می‌آید و به عنوان سابقه ثبت می‌شود.
برگزاری نمایشگاه زنان، خانواده و تعالی جامعه با اولویت حمایت از زنان سرپرست خانوار
مشاور مدیر کل در امور بانوان اداره کار و تعاون اجتماعی استان تهران در گفتگو با بازارکار از اجرای طرح و برگزاری یک نمایشگاه برای ارائه خدمات به بانوان و زنان سرپرست خانوار گفت.
سکینه جامع در گفتگو با بازارکار با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در راستای تکریم مقام زن، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد تا الگو‌های جهادی با عنوان زنان، خانواده و تعالی جامعه را از دهم تا دوازدهم دی ماه در هر استان به نمایش بگذارد. این طرح در تهران در مناطق محروم مانند منطقه هرندی نیز برگزار شد. ساکنین این مناطق میتوانند از این نمایشگاه و جشنواره بازدید و استفاده کنند.
وی افزود: ما از مشاغل خانگی و دستگاه‌های مربوطه نیز درخواست کردیم تا خدمات رایگان خود را در این طرح به زنان ارائه دهند. اداره کار و تعاون اجتماعی نیز خدمات خود را در حوزه کاریابی و مشاغل خانگی ارائه خواهد داد.
وی ادامه داد: ۲۴ غرفه در این نمایشگاه دایر شده که از ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر در حوزه‌های مختلف خدمات خود را ارائه می‌دهند. جامع با اشاره به خدمات و تسهیلات موجود برای بانوان گفت: در حوزه مشاغل خانگی، اداره روند وام‌دهی را در پیش گرفته و از کارآفرینان زن حمایت کرده است. همچنین این افراد می‌توانند به اداره مراجعه کنند و از این خدمات استفاده کنند. نمایشگاه نیز به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد و استان‌های برتر معرفی خواهند شد.
اشتغال ۱۵۶۸ نفر از ابتدای سال جاری در حوزه مشاغل خانگی
خانم صلحی فام مسوول دبیرخانه مشاغل خانگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از اشتغال ۱۵۶۸ نفر در زمینه مشاغل خانگی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
خانم صلحی فام مسوول دبیرخانه مشاغل خانگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در گفتگو با بازارکار با اشاره به تخصیص تسهیلات به مشاغل خانگی در استان تهران گفت: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی برای استان تهران درنظر گرفته شده که توسط ما به ادارات و دستگاه‌های اجرایی داده شده است.

مسوول دبیرخانه مشاغل خانگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تا کنون ۷۲ درصد از این اعتبارات در ۹ ماه اخیر دریافت شده است. همچنین ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به همکاری بانک‌ها گفت: ۲ هزار و پانصد و سی و شش فقره به بانک‌ها ارائه شده که سه هزار و چهارصد و شصت میلیارد ریال ارزش گذاری شده است. این یعنی به مقدار ۱۵۷ درصد میزانی که به ما اعتبار داده شده بود طرح به بانک‌های عامل ارسال شده است. هزار و دویست و نود و هشت فقره طرح توسط بانک‌ها پرداخت شده که هزار و پانصد و هشتاد و چهار میلیارد ریال ارزش داشته است. این برابر ۷۲ درصد اعتبار ابلاغی است که منجر به اشتغال ۱۵۶۸ نفر شده است. مسوول دبیرخانه مشاغل خانگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: این تسهیلات به صورت‌های گوناگون به متقاضیان ارائه می‌شود. برخی از آن‌ها به صورت مستقل اقدام به ثبت فعالیت خود به عنوان مشاغل خانگی می‌کنند که پروسه آن نیز تسهیل شده است. ۲۲ رشته به صورت تایید محور هستند که باید از سازمان غذا و دارو تاییدیه دریافت کنند. گروه دوم پیشران‌ها هستند که متقاضیان را حمایت می‌کنند و پوشش می‌دهند و افراد تحت پوشش در خانه‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند. این پیشران‌ها نیز میتوانند تاییدیه بگیرند و شروع به فعالیت کنند. سقف تسهیلات برای افراد مستقل با نرخ قرض الحسنه و هفت ساله ۱۵۰ میلیون تومان است و این عدد برای پیشران‌ها به چهار میلیارد تومان می‌رسد. بانک‌ها نیز تا دویست میلیون تومان پیش فاکتوری درخواست نمیکنند، اما اگر این عدد بیشتر شود پروسه زمانبر خواهد بود.

خانم صلحی فام با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی در زمینه مشاغل خانگی به بازارکار گفت: با توجه به اینکه وزارت کار تفاهمنامه‌ای با جهاد دانشگاهی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داشته است، طرحی از سال ۱۳۹۸ در این راستا شروع شد و تا سال ۱۴۰۱ ادامه پیدا کرد. در این طرح حدود ۱۶۰ پیشران در استان تهران شناسایی شدند و همچنان این تعامل با پیشران‌ها ادامه دارد. در این نمایشگاه نیز پیشران‌های جهاد حضور دارند و نقش خود را ایفا می‌کنند.
جهاد دانشگاهی نقش مهمی در توسعه مشاغل خانگی دارد

شکوفه میرطالبیان مدیر اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا نیز با اشاره به پیشران‌های جهاد دانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی در نمایشگاه جهادی زنان بابصیرت شرکت کرده اند اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نقش مهمی در توسعه مشاغل خانگی دارد.
مدیرمرکز نوآوری و شتابدهی طراحی پوشاک با تصریح اینکه حدود ۸ پیشران در این نمایشگاه حضور دارند گفت: کاین پیشرانان در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند. جهاد دانشگاهی با توجه به اینکه سال‌ها در حوزه مشاغل خانگی، اشتغال و کاریابی حضوری پررنگ داشته، در این نمایشگاه نیز شرکت کرده است. این هشت پیشران در حوزه صنایع دستی، فرآورده‌ها و بسته‌بندی ، کشاورزی و پوشاک نیز فعالیت می‌کنند.

بانوی کارآفرین از موفقیت های خود می گوید

لیلاسادات طائبی، مدیرعامل موسسه مد و لباس هنر فاخر طراحان مدلیوسا و بانوی موفق حوزه مشاغل خانگی نیز در این جشنواره به بازارکار گفت: در حال حاضر در حوزه طراحی و دوخت و دوز لباس های فاخر ایرانی مشغول هستیم و توانسته ام بیش از 30 نفر از بانوان را در حوزه مشاغل خانگی مشغول به کار کنم.

مدیرعامل موسسه مد و لباس هنر فاخر طراحان مدلیوسا، طراح واحیاءکننده لباسهای سنتی اقوام ایرانی، دارای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی درسال۱۳۹۶ است تصریح کرد: دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی در دانشگاه هنر تهران هستم و با همسرم برای توسعه مشاغل خانگی در حوزه پوشاک تلاش می کنیم.

این بانوی موفق که با برند تولید پوشاک و ملزومات حجاب نجوا نیز فعال است و در جهاد دانشگاهی واحد الزهرا حضور دارد گفت: حوزه مشاغل خانگی و پوشاک حوزه مناسبی برای اشتغال بانوان و دانشجویان رشته های طراحی و دوخت است.

 

به گزارش بازارکار، جهاد دانشگاهی با مجموعه پیشرانان مشاغل خانگی، بهزیستی و کمیته امداد، بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بسیج  و … در این نمایشگاه حضور پر رنگی دارند.

گزارش: امیر علی بینام

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر