
تازه ها

به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، پنجمین همایش هوش مصنوعی در کسب و کار ویژه مدیران شرکتهای بازرگانی به همت و با همکاری دفتر تجاریسازی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد .
در این همایش مطالب مورد نیاز در مورد هوش مصنوعی و چگونگی استفاده از آن برای افزایش بهرهوری و کاهش هزینههای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی توضیح داده شد.
دکتر شهلا عموری، رئیس اتاق بازرگانی اهواز، در سخنان خود، چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصاد ایران در عصر هوش مصنوعی را تشریح کرد و گفت: جهان به سرعت در حال تغییر است و هر دقیقهی بدون بهرهوری، معادل یک سال عقبماندگی خواهد بود. هوش مصنوعی نه تنها میتواند هزینههای زنجیره تأمین را کاهش دهد بلکه فرصتهایی بینظیر برای رشد تجارت خدمات و کالا فراهم میکند.» وی با اشاره به تصویب طرح ملی هوش مصنوعی در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: «ضرورت دارد که مشارکت فعالانه بخش خصوصی و تعاون در این ساختار ملی به رسمیت شناخته شود؛ چرا که بدون حضور این بخشها، رسیدن به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی تا سال ۱۴۱۲، رؤیایی دست نیافتنی خواهد بود.
در ادامهی همایش، دکتر سید هبتالله اصولی، رئیس کمیسیون هوش مصنوعی اتاق بازرگانی اهواز، ضمن ارائهی تحلیلی دقیق از وضعیت جهانی، گفت: «بیتردید، هوش مصنوعی قدرتمندترین تکنولوژی علمی معاصر است. آشنایی مدیران با آن، مسیری برای خلق فرصتهای جدید و مدیریت خلاقانهتر کسبوکارهاست. امروزه آگاهی از هوش مصنوعی، به معنای سواد واقعی است.
اصولی همچنین بر استقبال فعالان اقتصادی از این همایش تأکید کرد و افزود: «حضور گسترده مدیران نشان از درک عمیق آنان نسبت به اهمیت این فناوری دارد.»
همچنین دکتر سیدرضا علوی، مدیر دفتر تجاریسازی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: اگر مدیران کسبوکارها از هم اکنون به فکر هوش مصنوعی نباشند و چگونگی و زمان استفاده از تکنولوژی را یاد نگیرند، به مرور زمان بازار را از دست میدهند.
سالهاست انقلاب هوش مصنوعی در دنیا آغاز شده و به ایران هم رسیده است و این تکنولوژی تاثیراتی بر کسب و کار میگذارد. بنابراین اگر مدیران از هم اکنون به فکر نباشند و چگونگی و زمان استفاده از این تکنولوژی را یاد نگیرند، به مرور زمان بازار را از دست میدهند.
علوی عنوان کرد: برخی تکنولوژیها زمین بازی روش رایج را تغییر میدهند و شرکتها اگر به این تغییرات توجه نکنند، نمیتوانند در عرصه رقابت باقی بمانند و نابود میشوند.
این سمینار آموزشی سه ساعته، نشان داد که آیندهی کسبوکارهای ایران در گروی تصمیمهای جسورانه و آگاهانه امروز آنان درباره هوش مصنوعی است. آیندهای که شاید فرصتهایی طلایی اما تهدیدهایی ویرانگر در دل خود پنهان کرده باشد.
در این همایش تعداد ۱۳۰ نفر از مدیران عامل شرکتهای بازرگانی، مدیران فروش، مدیران مال، اساتید دانشگاه، وکلا و ... شرکت کردند .
ارسال نظرات