ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۴۸۱۴
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

به گزارش بازارکار و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بیک زاده دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حاشیه نشست برررسی مشکلات ۱۳ واحد صنعتی خراسان رضوی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده حدود ۱۲ هزار واحد صنعتی در کشور راکد است که ۷۰ درصد از آنها قابلیت احیا دارند.

وی افزود: همه واحدهای راکد تولیدی در کشور قابلیت احیا ندارند زیرا به صورت دائم متوقف شده اند اما ۷۰ درصد قابلیت احیا دارند که اگر برای هر یک از این واحدها به طور متوسط ۱۰ فرصت شغلی در نظر گرفته شود، برای حدود ۱۲۰ هزار نفر شغل مستقیم و شغلهای غیرمستقیم زیاد دیگری از این طریق ایجاد می شود.

وی گفت: براساس بررسی های به عمل آمده ۴۰ درصد از واحدهای راکد به دلیل کمبود نقدینگی غیرفعال شده اند، دلایل دیگر راکد شدن آنها نبود بازار تقاضا برای این محصولات، مسائل و مشکلات حقوقی و اداری، بدهی های مالیاتی، بدهی های بیمه تامین اجتماعی است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود:کلینیک های عارضه یابی مشکلات واحدهای تولیدی راکد را شناسایی و پس از واگذاری آنها به کمیته های احیاء، فعالیت آنها دائما رصد و پایش می شود، به نحوی که این واحدها در فرآیند احیا از ظرفیت کم شروع به تولید کرده و روند تولید آنها در سامانه بهین‌یاب ثبت می شود، لذا فعالیت آنها به طور دائم در حال رصد است.

بیک زاده گفت: سیاست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کمک به احیا و حل مشکلات همه بنگاه‌های اقتصادی است و امسال ستاد هدف خود را احیای سه هزار واحد راکد در کشور قرار داده است.

او افزود: دولت سیزدهم مصوب کرده است که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانها می‌توانند خلاف مقررات و آیین‌نامه ها و ضوابط دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تصمیم گرفته و اقدام کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: آیین‌نامه ها و مقررات و ضوابط، موارد مربوط به داخل سازمانها و دستگاه های اجرایی است و قانون به شمار نمی رود و ربطی به نص صریح قانون نیز ندارد.

بیک زاده افزود: اگر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانها تشخیص بدهند که آیین نامه یا ضابطه یا مقررات یک دستگاه اجرایی مانعی در مسیر تولید است، می توانند خلاف آن تصمیم بگیرند و تبعیت از اصلاحات انجام گرفته توسط کارگروه نیز از سوی دستگاه اجرایی مربوطه الزامی است.

گروه های کاری "زیربنایی، طرحها و سرمایه گذاری"، "امور مالیات، گمرک و تامین اجتماعی"، "تامین مالی، بانکی و تسهیلات"، "انرژی و تامین اجتماعی" از جمله گروه های کاری ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی هستند.

برچسب ها:

ارسال نظرات