تازه ها
به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، مهندس علی اصغر فاتحیفر، پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه، در مراسم آغاز کارگاه دو روزه تربیت مربی سواد رسانه در دانشگاه تبریز، با اشاره به ریشههای فضای مجازی در حوادث سال گذشته و عزم جهاددانشگاهی در راستای ارتقای سواد رسانهای، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای ارتقای سواد رسانهای طرحی را ارائه کرده و برنامهریزی کردهایم افرادی را تحت عنوان مربیان سواد رسانهای تربیت کنیم تا به منظور ارتقای سواد رسانه در سیستمهای آموزشی و نهادهای مختلف حضور یابند.
وی با اشاره به اینکه دوره اول این طرح طی سال قبل با حضور اساتید استانی برگزار شده و امروز و فردا نیز با حضور اساتید کشوری دوره تربیت مربی سواد رسانه برگزار میشود، ادامه داد: این دوره توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجانشرقی و با حمایت دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی سهند، استانداری آذربایجانشرقی و سازمان فرهنگی شهرداری برگزار میشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بحث سواد رسانه از سال ۱۹۶۵ و حدود شش دهه قبل توسط مارشال مک لوهان مطرح شد و کانادا اولین کشوری بود که این بحث را وارد سیستم آموزشی خود کرد، افزود: با وجود سابقه ۷۰ سالهی سواد رسانه در جهان، متاسفانه در کشور ما این موضوع از دهه ۸۰ مطرح شد.
رئیس سازمان جهادانشگاهی استان با تاکید بر اینکه متاسفانه کارهای شایستهای در کشور ما در حوزه سواد رسانه انجام نشده و نخبگان هم در راستای ارتقای آن تاکیدات بسیاری دارند، افزود: امروز اخبار در همه ابعاد و جنبهها با سرعت نور در سطح جهان منتشر میشود که این امر مدیریت فضای رسانهای را با سختی مواجه میکند.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همانند دانشگاهها دو ماموریت اصلی در حوزه علمی و فرهنگی دارد و به فرمایش رهبر معظم انقلاب این نهاد وظیفه دارد تا کارهای بر زمین مانده را نیز تا حد توان انجام دهد.
وی با اشاره به فعالیتهای جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس و تقارن آن با سالهای دفاع مقدس، اضافه کرد: محققان دانشگاه تبریز در دوران دفاع مقدس در حوزه ساخت خمپاره تحقیقاتی انجام داده و نهایتا ساخت آن را در دانشکده فنی دانشگاه شروع کردند که با رصد دشمن این کارگاه در تاریخ ۲۷ دی سال ۶۵ بمباران شده و ۲۲ دانشجو شهید و ۸ نفر نیز به مقام جانبازی نائل آمدند.
فاتحی فر با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی و به صورت خودگردان اداره میشود، اضافه کرد: این نهاد با ارائه خدمات در حوزههای مختلف درآمدزایی کرده و صرفا هفت درصد درآمدهایش از طریق بودجهی دولتی است.
خسرو کنعانی، مسئول برگزاری کارگاه سواد رسانهای نیز با اشاره به جزئیات برگزاری کارگاه دو روزه تربیت مربی سواد رسانهای، خاطرنشان کرد: طرح سواد رسانهای جهاد دانشگاهی استان دارای ۸ گام بوده که گام اول آن تربیت مربی بوده و افرادی که بتوانند این دورهها را با موفقیت بگذرانند در طرحهای سواد رسانهای دبیرخانه همکاری خواهند داشت.
گفتنی است، دوره تربیت مربی سواد رسانهای به همت سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و با همکاری استانداری آذربایجانشرقی، دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی سهند و سازمان فرهنگی شهرداری تبریز ۲۱ و ۲۲ اردیبهشتماه سالجاری در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات