بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۴۱۶۸
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گفت: ۲۰۰ کارفرمای متخلف به دادگاه معرفی شده است.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

به گزارش بازار کار، سیاوش آقاجانی در جمع خبرنگاران استان  اظهار کرد:نگاه ما در مورد ایمنی در کارگاه‌ها باید علمی و فنی باشد و مدیریت و ارزیابی ریسک در کارگاه‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که از ریسک غیر قابل قبول به ریسک قابل قبول برسیم.

وی افزود: با توجه به تشکیل گروه‌های بازرسی تخصصی، آموزش، نهادهای نظارتی و انجمن‌های فعال این حوزه، به دلیل شرایط خاص کارگاه‌های ساختمانی، همچنان تعداد و شدت حوادث ساختمانی بسیار بالاست.

آقاجانی ادامه داد: حوادث کارگاه‌های ساختمانی لایه‌های مختلفی دارد که لایه اول آن را می‌توان بعد سیاست گذاری و تدوین قوانین و مقررات دانست.

وی همچنین رعایت مسائل ایمنی در کارگاه در قالب آیین نامه‌های ایمنی را بسیار مهم دانست و گفت:  اجرای ساختمان طیف گسترده‌ای از افراد اعم از مالک، مجری، پیمانکاران، کارگران و ... را در بر می‌گیرد که هرکدام به نوعی ممکن است در عدم رعایت نکات ایمنی و ایجاد حادثه سهیم باشند.

آقاجانی با اشاره به معرفی ۲۰۰ کارفرمای متخلف به دادگاه در استان، گفت:  ابزار ضمانت اجرایی ابزار مطلوب ما نیست اما بعضا جهت اجرای قانون علیرغم میل باطنی مجبور به استفاده از این ابزار هستیم.

سیاوش آقاجانی خاطرنشان کرد: صلاحیت‌های ایمنی که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان صادر می‌کند اعم از صلاحیت مسئول ایمنی و صلاحیت پیمانکاران باعث آگاهی بیشتر افراد مورد نظر شده و شرایط ایمن را بستر سازی کرده و حوادث را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه شیوه اداره کل در مواجه با حوادث ناشی از کار پیشگیرانه‌ است، تصریح کرد: اگر حوادث را درست بررسی کنیم و مقصر و عوامل را بشناسیم، کمک شایانی به پیشگیری از حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی می‌کند.

 

برچسب ها:

ارسال نظرات