بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۲۴۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق اعلام وزارت کار در سال آینده باید ۱۲ هزار و ۹۵۱ شغل در این استان توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

به گزارش بازارکار، محسن مولوی عصر شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۸ دستگاه اجرایی در این استان مکلف به ایجاد ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی بودند، اظهار کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۴۷۹ فرصت شغلی در استان در سال‌جاری ایجاد شده است که این عدد معادل ۹۲ درصد تعهد استان بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعهد اشتغال استان کامل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: طبق اعلام سهمیه اشتغال استان‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال آینده باید ۱۲ هزار و ۹۵۱ شغل در این استان توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری باید نرخ مشارکت ۴۰ درصد و جمعیت فعال استان نیز ۳۰۳ هزار نفر باشد، خاطرنشان کرد: اشتغال‌هایی که در سامانه رصد ثبت می‌شود، به‌صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، سال گذشته ۳ هزار و ۲۸۷ بازدید میدانی از مشاغل ثبت شده صورت گرفت که نشان‌دهنده صحت بیش از ۷۵ درصدی اطلاعات ثبت شده بود.
مولوی با تاکید بر اینکه ۴ خط اعتباری شامل تسهیلات تصکا، تبصره ۱۶، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی برای ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری در نظر گرفته شده بود، یادآور شد: این تسهیلات به ۱۰ هزار و ۲۷۸۶ طرح پرداخت شد که با پرداخت این تسهیلات برای ۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر شغل ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا است، بیان کرد: تعدادی از این طرح‌ها در شرف افتتاح و تعدادی نیز نیازمند تأمین مالی هستند.
وی در پایان تصریح کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم هدایت منابع و تفاهم‌نامه طرح تصکا به سمت استان‌های زاگرس‌نشین باشد و همچنین شاهد استمرار در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری باشیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر