بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۴۰۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اعلام کرد: بر اساس آمار مرکز پایش اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان ایلام در جایگاه سوم ثبت اشتغال و صحت‌سنجی قرار گرفت.
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، «نورالدین الیاسی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در شانزدهمین نشست کارگروه اشتغال استان گزارشی از وضعیت ثبت اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان ایلام ارائه کرد.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در خصوص ثبت و صحت‌سنجی اشتغال در سامانه اهتمام لازم را به عمل آورند.
دبیر کارگروه اشتغال استان ایلام با اشاره به سهم تعهد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۳ اظهارکرد: براساس نرخ مشارکت اقتصادی استان، کمیت بازار کار و نیز نابرابری در بازار کار که مورد توجه مرکز آمار ایران قرار گرفته و نیز ظرفیت‌های استان برای سال ۱۴۰۳ سهم استان در ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد ۵۸۱۶ ثبت در نظر گرفته شده است.
الیاسی افزود: از ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان، تاکنون بیش از ۸۴ میلیارد تومان به طرح‌های مستقل و پشتیبان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با قدردانی از تلاش همه دستگاه‌ها و بانک‌ها گفت: با توجه به این‌که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده فرصت جذب و پرداخت تسهیلات است، ضرورت دارد دستگاه‌ها با تعامل با بانک‌ها، همه تلاش خود را برای جذب تسهیلات و اعطای آن به متقاضیان به‌کار گیرند.
وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی (نهادها) در بحث اشتغال سهم دارند و باید در راستای ایجاد اشتغال و جذب تسهیلات نقش‌آفرین باشند.

«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام در این نشست ضمن قدردانی از بانک‌هایی که در بحث جذب و پرداخت خوب عمل کردند، تاکید کرد: بانک‌هایی که در این خصوص عقب هستند تلاش کنند به حد مطلوب برسند تا جایگاه نخست سال گذشته استان ایلام از نظر اشتغال محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: تعهد ثبت اشتغال استان ایلام در سامانه ملی رصد در سال‌جاری ۸ هزار و ۸۵۹ است که بر اساس اعلام سامانه ملی رصد اشتغال، تاکنون ۱۳ هزار و ۳۵۸ شغل توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شده است.
گفتنی است: در این نشست مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گزارشی از اقدامات اجرای جزء ۳ و ۴ و بند الف تبصره ۱۸ و نیز توانمندسازی مددجویان ارائه کردند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر