بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۹۲۱
۱۲ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با شناسایی و ایجاد مشاغل پایدار با رویکرد کسب و کارهای خرد و خانگی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای خدمت‌گیران و رسیدن به درآمد مکفی گام بزرگی در جهت توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت بر داشته است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: حمایت از 19 طرح دانش‌بنیان و توسعه آن در دستور کار این نهاد است به نحوی که از ابتدای دولت سیزدهم تعداد 87 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال در پلتفرم‌های باسلام و دیجی‌کالا دارای فروشگاه مجازی شدند و همچنین این نهاد با برگزاری رویدادهای دانش‌بنیان تلاش‌ می‌کند این حلقه اقتصاد را کامل کند.

وی تصریح کرد: تعامل موثر با کارفرمایان در بنگاه‌های تولیدی و صنعتی، تعامل با بیش از 143 نفر از کارآفرینان در قالب راهبری شغلی، مهارت‌آموزی و استفاده از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی با هدف توسعه و نشر حرفه‌آموزی توسعه مشاغل و صنایع کوچک و کم سرمایه در مناطق محروم و روستایی به خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی 5 کیلو واتی و افزایش سهم آن در سبد اشتغال امداد همگی نشان از عزم جدی امداد در تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری است.

عرب بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم 29 هزار و 258 مورد درخواست تسهیلات اشتغال‌زایی در سامانه حیات ثبت شده که از این تعداد 23 هزار و 270 نفر مشاوره شغلی دریافت کردند.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اظهار داشت: 14 هزار و 786 نفر به مبلغ یک هزار و 289 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و 12 هزار و 470 نفر به مبلغ 966 میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات اشتغال‌زایی شدند.

وی عنوان کرد: 2 هزار و 559 نفر آموزش‌های مهارتی و 4 هزار و 936 نفر آموزش پایدارسازی و توسعه و یک هزار و 121 کودک و نوجوان در کلاس‌های آموزشی تابستانی و حرفه‌آموزی شرکت کردند. در این مدت یک هزار و 269 نفر به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی معرفی و مشغول به کار شدند.

عرب همچنین از خودکفا شدن یک هزار و 650 خانوار کمیته امداد خراسان‌جنوبی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: از سال 1400 که آمار مستمری‌بگیران 44 هزار خانوار بودند تاکنون 5 هزار خانوار از حمایت خارج و آمار تحت حمایت این نهاد به 39 هزار خانوار رسیده است.

وی گفت: برخی از خانوارها به صورت موقت و 6 ماهه تحت حمایت بودند و بنا به خدماتی نظیر جهیزیه و تحصیل که نیاز دارند تحت پوشش قرار می‌گیرد و در نهایت هر مددجو 3 سال تحت حمایت است مگر سالمند و از کارافتاده باشند.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به این که براساس برنامه ششم توسعه باید خدمات رسانی به سالمندان را برون سپاری و به مردم واگذار کنیم افزود: در این راستا 73 مرکز نیکوکاری در مساجد با 91 مددکار رسیدگی به 18 هزار پرونده سالمند را برعهده گرفتند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر