بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۱۵۴
با هدف گسترش نقش زنان در رونق تولید و توسعه اقتصاد استانی
نخستین همایش کارآفرینی بانوان نیمروز با هدف بسط و گسترش نقش زنان در رونق تولید و توسعه اقتصاد استانی و منطقه‌ای در شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان برگزار شد.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان شامگاه سه شنبه در این همایش گفت: اخیر پنج همایش کارآفرینی بانوان در شهرستان های ایرانشهر، چابهار . هیرمند ، نیمروز و زاهدان با رویکرد افزایش سهم بازار ، توسعه کسب و کار ، تولید محصول مبتنی بر نیاز بازار برگزار شد.
زهرا ابراهیمی ادامه داد: بانوان همواره ثابت کرده‌اند که از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردارند و برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی لازم است تا از سرمایه انسانی بانوان جامعه بهره برد.
وی افزود: مهمترین اصل در این که بتوان از ظرفیت بانوان استفاده کرد این است که بانوان ابتدا به خودباوری رسیده و توان خویش را محدود به فعالیت‌های خاص نکنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه ‌تنها از لحاظ اقتصادی برای آنها سودمند است، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی زیادی برای اقشار مختلف جامعه در پی دارد.
وی گفت: یکی از مهمترین معیارها جهت سنجش درجه‌ توسعه ‌یافتگی کشورها میزان اهمیت و اعتباری است که بانوان دارند و نقش این قشر در توسعه رابطه مستقیمی با توسعه‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه دارد .

ابراهیمی افزود: زنان کارآفرین شهرستان نیمروز در بخش‌های مختلف من جمله گردشگری ، صنایع دستی، پارچه بافی ،تولید فرش دستبافت و... توانسته‌اندگام‌های موثری در تولید و ایجاد اشتغال برداشته و علاوه بر کسب درآمد برای خود و سایر افراد، اقتصاد شهرستان را نیز با رونق همراه کنند.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز با توجه به فضای مناسبی که ایجاد شده است بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش موثر زنان در حوزه توسعه به‌ ویژه توسعه اقتصادی هستیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر