بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۱۳۵
رئیس دانشگاه بیرجند از پذیرش دانشجو معلم از سال آینده خبر داد و گفت: جشن ۲ هزار نفری دانش‌آموختگان در اسفند ماه برگزار خواهد شد.
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم ، احمد لامعی‌گیو در نشست خبری اظهار داشت: ۱۴ رشته جدید طی دو سال گذشته در دانشگاه بیرجند تعریف شده و در حال حاضر نیز تاسیس دانشکده فناوری در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه رشته‌های زمین‌شناسی، مهندسی معدن و شیمی کاربردی بورس صنعتی در دانشگاه فعال است، گفت: از سال آینده دانشگاه بیرجند پذیرای دانشجو معلمان در رشته‌های علوم پایه خواهد بود.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه سه نفر عضو هیئت علمی سال ۱۴۰۰ در دانشگاه بیرجند جذب شدند، افزود: این تعداد در سال جاری به ۱۵ نفر افزایش یافته است.

لامعی‌گیو تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان با دستگاه‌های مختلف استانی و ملی قرارداد امضاءکردیم و ۶۸ شرکت فناور، دانش‌بنیان و خلاق در دانشگاه بیرجند فعال است که قرص زعفران برای اولین بار در کشور توسط یکی از این شرکت‌ها تولید شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی مانند برگزاری اردو‌های راهیان نور، برگزاری همایش و وبینار، کرسی‌های آزاداندیشی و برپایی نمایشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه برگزاری عید انقلاب با حضور دانشجویان و مراسم ازدواج ۷۶ زوج دانشجویی در ایام دهه فجر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: جشن ۲ هزار نفر از دانش‌آموختگان در اسفندماه برگزار می‌شود.

لامعی‌گیو از افزایش بودجه دانشگاه بیرجند به ۴۴۸ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: ۳۷ پروژه عمرانی نیمه تمام در دانشگاه بیرجند وجود دارد که موزه مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند از مهم‌ترین این پروژه‌ها بوده که در آستانه افتتاح است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار دانشجوی متأهل در استان داریم گفت: ۲۰ واحد خوابگاه متأهلی در استان وجود دارد و چهار خوابگاه متاهلی دیگر نیز با مشارکت دانشگاه و خیران در حال احداث است.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: ۶۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کنند و علی‌رغم محدودیت‌های طالبان برای تحصیل بانوان، ۷۰ دانشجوی دختر در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند.

لامعی‌گیو بیان کرد: به دنبال تبدیل دانشگاه بیرجند به قطب بین‌المللی شرق کشور هستیم و طی دو سال گذشته با ۱۵ کشور، تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی امضا کردیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر