بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۱۲۰
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۸۳ معدن در استان وجود دارد، از افزایش ۳۴ درصدی اشتغال‌زایی در حوزه معدن استان خبر داد.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد آریافر  با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۸۳ معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۵۶ مورد فعال و ۲۲۷ مورد غیرفعال بوده که عمده در حوزه سنگ‌های معدنی و خاک‌های معدنی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: ذخیره قطعی معادن خراسان جنوبی ۷ میلیارد تن است.

وی با بیان اینکه سه چهارم اشتغال خراسان جنوبی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: بیش از ۷۳ درصد اشتغال استان مربوط به مجموعه صمت با ۱۲۷ هزار و ۸۱۲ فرصت شغلی ایجاد شده بوده که ۱۰۰ هزار مورد از این فرصت‌های اشتغال تنها مربوط به حوزه اصناف و بقیه در حوزه‌های دیگر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: ۲۷ معدن از ابتدای سال در خراسان جنوبی مجوز فعالیت گرفتند و با فعال شدن این معادن برای ۳۳۵ نفر دیگر شغل ایجاد می‌شود.

آریافر بیان کرد: به لحاظ اشتغال در معدن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش و به لحاظ صدور پروانه معدنی در همین مدت ۱۰ درصد با کاهش روبه رو بوده‌ایم.

وی گفت: مرمر و مرمریت، مس، گرانیت، سیلیس، خاک صنعتی، زغال سنگ، هماتیت، باریت، سرب، روی و منگنز از جمله این معادن هستند که ذخیره آن‌ها ۲۷ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۶۸۸ تن در مساحت ۳ هزار و ۱۵۷ کیلومتر مربع است و استخراج سالیانه این معادن ۶۲۹ هزار تن برآورد شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر