بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۴۶۵
سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل
به همت دفتر تجاری‌سازی فناوری و مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، رویداد کارآفرینی با عنوان «دیدار در کارخانه» از مجموعه رویداد‌های کارآفرینی جهاد دانشگاهی در کارخانه «گلجوش سراب» برگزار شد.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل در زمینه برگزاری این رویداد در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: رویداد کارآفرینی «دیدار در کارخانه» با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، آشنایی با یک کسب و کار نتیجه بخش، آموزش و توانمندسازی فناوران مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی و علاقه‌مندان حوزه و آشنایی با مراحل فرآوری، عرضه و فروش محصولات حاصل از گیاهان دارویی برگزار شد.

مهران اوچی اردبیلی تصریح کرد: این رویداد کارآفرین به روند آغاز فعالیت‌های خود و چگونگی ادامه فعالیت، رسیدن به نقطه قابل اتکا و ایجاد زمینه‌های اشتغال می‌پردازد.

وی گفت: شکل رویداد‌ها در جهاد دانشگاهی اردبیل به گونه‌ای است که علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار را به محل فعالیت کارآفرینان برده و از نزدیک با آشنایی با نحوه فعالیت آنها، الگوی مطلوبی را برای علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف خلق می‌شود.

سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل افزود: مطابق با برنامه توسعه، برنامه‌ریزی‌هایی برای ادامه این روند و برگزاری رویداد‌های دورهمی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی، گلخانه‌های گیاهان دارویی و کارگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد تا زنجیره اطلاعات و مهارت‌افزایی تکمیل شود.

مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گلجوش سراب نیز در این رویداد به بیان اهداف و انگیزه‌های خود از ورود به این عرصه پرداخت و خاطرنشان کرد: آغاز فعالیت ما به شکل خانگی و سنتی بود، اما بعد‌ها با برنامه‌ریزی مناسب و قبول رنج‌ها و ریسک این حوزه کار را به شکل نظام یافته در قالب کارگاه ادامه دادیم.

محمدمهدی کریمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با ورود جدی به بازار این محصولات تلاش کردیم تا دامنه محصولات کارخانه را افزایش داده و در حال حاضر آن را به بیش از ۱۰۰ نوع محصول رسانده‌ایم.

وی با اشاره به میزان کارآفرینی در این حوزه بیان کرد: به طور مستقیم ۲۰ نفر و غیرمستقیم و فصلی ۱۵۰ نفر از محل فعالیت‌های این کارخانه صاحب شغل و فعالیت هستند و با پوشش مناسبی که در حال شکل‌گیری است، این میزان قابل افزایش نیز خواهد بود.

این کارآفرین در ادامه سخنان خود یادآور شد: به عنوان فردی که سختی‌های راه‌اندازی یک کسب و کار را کشیده‌ام در ابتدا به افرادی که به عنوان مشاوره مراجعه می‌کنید، پیشنهاد ورود به کشت گیاهان دارویی را می‌دهم و در ادامه آن می‌توانند کارگاه‌های کوچک برای فرآوری و تولید محصول ایجاد کنید.

کریمی تصریح کرد: کسانی که به این حوزه نگاه کارآفرینانه دارند باید از ابتدا به فکر بازار محصولات خود باشند و با خلق یک عنوان تجاری و سازمان‌دهی مطلوب، مواد اولیه مورد نظر را تدارک دیده و ادامه فرآیند را پیگیری کنند.

وی گفت: در دنیا استمرار کسب و کار‌ها منوط به برنامه و هدف مشخص است و البته نیازسنجی‌هایی که از جامعه هدف صورت می‌گیرد در این میان مهم است.

مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گلجوش سراب افزود: جوانان جویای کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها نباید منتظر شغل‌های دولتی بنشینند بلکه باید روحیه ورود به دنیای کار و اشتغال را در خود تقویت کرده و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و تشکیل تیم‌های کاری به رهبری این ایده‌های ارزشمند فکری خود بپردازند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر