بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۳۲۳
بیش از سه هزار نفر در صنعت پرورش آبزیان آذربایجان غربی اشتغال دارند.
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: بیش از سه هزار نفر در بخش‌های مختلف صنعت پرورش آبزیان در قالب ۳۰ تعاونی مرتبط در سطح استان اشتغال دارند.

منصور لطفی افزود: آذربایجان غربی در بین استان‌های غیر ساحلی دارای رتبه برتر در تولید آبزیان در منابع آب‌های داخلی بوده و ۴۲۰ مرکز و مزرعه پرورشی، تکثیر و پرورش، صید و صیادی منابع آبی استان فعال است.

لطفی اظهار کرد: در آذربایجان غربی گونه‌های متنوع آبزیان از جمله شاه میگو، آرتمیا، ماهیان گرمابی شامل انواع ماهی کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور و در ماهیان سردآبی شامل قزل‌آلا و نیز انواع ماهیان زینتی و سایر آبزیان مانند زالوی طبی و جلبک پرورش داده می‌شود.

وی گفت: بازارچه‌ها و غرفه‌های عرضه مستقیم و زنده آبزیان و مراکز گردشگری و طبخ آبزیان در سطح استان به منظور ترویج فرهنگ مصرف ماهی و بالا بردن سرانه مصرف در طول سال مشغول فعالیت هستند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: صنایع مرتبط با شیلات مانند کارخانه تولید پودر ماهی، عمل آوری و بسته بندی ماهی و شاه میگو، کارخانه و مراکز تولید تجهیزات و ادوات مختلف شیلاتی نیز در استان راه اندازی شده و برای توسعه فعالیت آن‌ها برنامه‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

لطفی تصریح کرد: همچنین از سرمایه گذاران برای ایجاد مراکز و مجتمع‌های تولید انواع آبزیان وصنایع شیلاتی مورد نیاز از جمله کارخانه تولید خوراک آبزیان، مراکز عمل آوری و بسته بندی آبزیان و توسعه بازار در سطح استان استقبال و حمایت می‌کنیم.

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی اضافه کرد: مصرف سرانه آبزیان در استان بر اساس گزارش مرکز تحقیقات شیلات استان، حدود هشت کیلو گرم در سال بوده و امیدواریم با گسترش و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان شاهد افزایش این میزان به ۱۱ کیلو گرم در سال ۱۴۰۴ باشیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر