بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۶۲۷
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: میزان ارزش صادرات کالا از گمرک استان در دولت سیزدهم نسبت به زمان مشابه سال های قبل ۸۰ درصد افزایش دارد.
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

حسین حاجی بگلو روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۶ میلیون دلار در دولت سیزدهم از گمرک استان صادر شد که میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه در سالهای قبل از لحاظ ارزش ۸۰ درصد افزایش و از لحاظ وزنی سه درصد افزایش دارد.
وی افزود: میزان صادرات کل استان که در دولت سیزدهم از طریق گمرک و دارندگان کارت بازرگانی استان انجام شده، یک میلیون و ۶۹ هزار تن به ارزش ۴۶۷ میلیون دلار است که این میزان صادارت نسبت به مدت زمان مشابه در سال های قبل از لحاظ ارزش ۵۴ درصد و از لحاظ وزنی ۱۰ درصد افزایش دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی استان در این مدت شامل محصولات پتروشیمی (اوره ، ملامین ، آمونیاک و ازت)، محصولات فولادی، سیمان، ابزارهای طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک، گرانول لاستیک کف پوش، شمشاد و رز هلندی است.
وی افزود: این میزان کالا به ۳۹ کشور از جمله افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، تاجیکستان، اتریش، ترکیه، عمان، رومانی، آذربایجان، روسیه، ارمنستان، امارات متحده عربی، اندونزی، اوکراین، بلژیک، بورکینافاسو، لهستان، قزاقستان، چین، بوسنی و هرزگوین صادر شده است.
حاجی بگلو درباره دلیل افزایش میزان صادرات کالا از استان گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم توجه ویژه به رونق صادرات دارد و تلاش های خوبی برای افزایش و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه انجام شده است که در این‌باره تقویت ارتباط تجاری با کشورهای همسایه یکی از اولویت‌های اصلی دولت است.
وی گفت: افزایش اقلام در سبد صادراتی یکی دیگر از دلایل افزایش صادرات در استان در دولت سیزدهم است به طوری که زعفران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی به این اقلام افزوده شد.
استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر