بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۰۲۳
رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان در حوزه کارآفرینی و تبدیل ایده به عمل، گفت: در تلاشیم مسیری بسازیم که دانش آموزان ما در آینده دغدغه اشتغال نداشته باشند.
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰



مسلم حدیدی، امروز (۱۵ بهمن) در نشست با جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان، از جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: شروع فعالیت‌های این نهاد با کار‌های فرهنگی بود، اما بعد‌ها ماموریت‌های مختلفی به این نهاد واگذار شد.

وی افزود: این نهاد بصورت ماموریت محور پیش رفته و در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فناوری، نوآوری و ... ماموریت‌هایی را برعهده گرفته و خدمات ارزنده‌ای در سال‌های فعالیت خود در کشور ارائه کرده است.

حدیدی در ادامه با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در استان گفت: سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در حوزه‌های متنوعی فعالیت دارد و در حوزه فناوری و نوآوری توانسته یک زیست بوم فناوری در استان تشکیل دهد که تمام مراحل ایده تا عمل در آن محقق شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت دو موسسه آموزش عالی در سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: در این مراکز تلاش کرده‌ایم تا در کنار آموزش‌های تئوری، دانشجویان بصورت عملی هم کار کنند، موضوعی که ضعف سیستم آموزشی ما محسوب می‌شود.

حدیدی گفت: این آمادگی را داریم که این شرایط را برای دانش آموزان نیز رقم زده و آن‌ها را با حوزه کسب و کاری که تمایل دارند، آشنا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴ دپارتمان تخصصی داریم که کمک موثری برای حوزه آموزش عالی و آموزش‌های کوتاه مدت هستند.

حدیدی به زیرساخت‌های فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: ما مراکزی مانند دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا را داریم که ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگسازی در جامعه محسوب می‌شوند.

وی افزود: همچنین مرکز افکارسنجی "ایسپا" را داریم که در حوزه مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... کار افکارسنجی را انجام میدهد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه به ظرفیت خوب سازمان در حوزه پزشکی هم اشاره و تصریح کرد: ما مرکز درمان ناباروری داریم که ذیل مرکز "رویان" فعالیت کرده و با بکارگیری روش‌های روز دنیا گام مهمی در راستای درمان ناباروری در استان برداشته است.

حدیدی گفت: درکنار این فعالیت ها، سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه تلاش داشته به حوزه‌هایی که کمتر نهاد یا دستگاهی به آن ورود کرده وارد شده و مشکلی از مشکلات استان رفع کند و در همین راستا به حوزه قیر طبیعی که یکی از سرمایه‌های با ارزش استان است ورود کردیم. سرمایه‌ای که خام فروشی گسترده‌ای دارد و تلاش کردیم با تولید محصول، ارزش افزوده ایجاد کرده و از خام فروشی این سرمایه گرانبها جلوگیری کنیم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به زیرساخت‌های فناورانه این نهاد در استان داشت و افزود: بزرگترین برج فناوری کشور متعلق به سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه است و تاکنون ۷۱ واحد در این برج مستقر شده‌اند.

حدیدی گفت: در مجموع ۳۲۵ شرکت و واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند و در تلاش هستیم بستر مناسبی برای فعالیت آن‌ها فراهم کنیم که بخشی از این زیرساخت و بستر همین برج فناوری کرمانشاه است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این سازمان با تمام ظرفیت‌های خود آماده همکاری با آموزش و پرورش و خدمات رسانی به دانش آموزان است گفت: هرچه به آموزش و پرورش کمک کنیم در حقیقت به جامعه و نسل آینده کشور کمک کرده‌ایم و در همین راستا از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم.

وی افزود: این آمادگی را داریم که برنامه‌های مختلفی که هم اکنون برای دانشجویان پیگیری می‌کنیم را برای دانش آموزان هم اجرایی کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مناظرات دانشجویی اشاره کرد. این امکان را داریم که این برنامه را به سطح مدارس کشانده و دانش آموزان را از همان سنین پایین با فنون مناظره و بحث و گفتگو آشنا کنیم.

حدیدی گفت: همچنین برنامه‌های آموزشی در حوزه اشتغال و مسیر ایده تا عمل را هم برای دانش آموزان پیگیری خواهیم کرد.

این مسئول گفت: در تلاش هستیم مسیری بسازیم که دانش آموزان ما دغدغه شغل نداشته باشند و در همین راستا از هیچ همکاری با آموزش و پرورش دریغ نخواهیم کرد.

فردین یاوری معاون آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به افزایش گرایش دانش آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و کار و دانش، گفت: براساس تکالیف قانونی باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت تحصیل در این رشته‌ها بروند که خوشبختانه طی یکی دو سال اخیر شاهد افزایش تمایل تحصیل دانش آموزان در این رشته‌ها هستیم.

وی افزود: امروزه اولیا دانش آموزان هم به این تیجه رسیده‌اند که باید انتخاب رشته برای فرزندانشان براساس توان و استعداد دانش آموز و همچنین نیاز‌های بازار کار باشد و براین اساس شاهد افزایش گرایش به تحصیل دانش آموزان در رشته‌های کار و دانش و فنی هستیم و برآورد می‌شود برای سال آینده تا حدود ۴۵ درصد دانش آموزان دبیرستانی ادامه تحصیل در این رشته‌ها را انتخاب کنند.

یاوری گفت: مجموعه‌های دانشگاهی هم باید این واقعیات را ببینند و براساس آن برای ایجاد رشته‌های دانشگاهی تصمیم گیری کنند.

وی با استقبال از تعامل با مجموعه جهاددانشگاهی استان، عنوان کرد: باید ظرفیت‌های هر دو مجموعه در کنار هم قرار گیرد و با هم افزایی بتوانیم به دانش آموزان بعنوان آینده سازان فردای کشور کمک کنیم.

یاوری ادامه داد: دانش آموزان باید با ظرفیت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان و پارک علم و فناوری آشنا شوند تا بدانند اگر طرح و ایده‌ای داشته باشند می‌توانند با بهره‌گیری از این ساختار آن را عملی کنند.

وی خواستار تداوم برگزاری این نشست‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو مجموعه و ایجاد هم افزایی بیشتر شد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر