بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۰۲۹
استاندار مازندران، گفت: با رفع موانع و احصاء چالش‌ها در حمایت از صادرکنندگان، شناسایی بازار هدف با دیپلماسی اقتصادی سیاسی در جهت افزایش تولید انواع محصولات و ارتقاء کیفیت، صادرات را همراه با ارزش‌های ظرفیت مازندران افزایش دهیم.
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

 به گزارش بازار کار به نقل از استانداری مازندران، یوسف نوری، استاندار مازندران در جلسه کارگروه توسعه صادرات با تبریک روز ملی صادرات بر تقویت و توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: ترویج تفکر صادرات، رشد و توسعه صادرات در هم‌افزایی دستگاه‌ها و مدیریت واحد شکل می‌گیرد.

استاندار مازندران، در راستای تسریع در حمل کالا از مبدا به مقصد؛ گفت: باید از حمل و نقل جاده‌ای به حمل و نقل دریایی هجرت کنیم.

یوسف نوری گفت: راهبرد صادرات با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق از مبدا تا مقصد از ظرفیت تولید تا حمل و نقل اقدام شود.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین ایران و دیگر کشورها، گفت: مازندران با داشته‌ها و ظرفیت‌های ممتاز نیازمند فعالیت و تلاش دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی است.

استاندار با اشاره به فعالیت سه بندر موجود در مازندران بر برنامه‌ریزی و مدیریت کیفی تاکید کرد و گفت: شرکت‌ها در جهت مقرون به صرفه بودن، صادرات و واردات را باید همزمان انجام دهند، لذا هماهنگی بنادر در مبدا و مقصد باید ایجاد گردد.

نوری؛ مهمترین مشکل را در حمل و نقل و هماهنگی شرکت‌ها در مبدا و مقصد مطرح کرد و ابراز داشت: حمل و نقل دریایی از مزیت مهم استان است و با افزایش محصول در صادرات، کاهش زمان تردد در تبادل محصول نیز امکان‌پذیر می‌شود.

وی همچنین با اعلام اینکه ۹۶ درصد کالای مازندران از بندر امیرآباد صورت می‌گیرد گفت: ۹۳ درصد کالای وارداتی از روسیه و ۷۳ درصد کالای صادراتی به روسیه نیز از بندر امیرآباد اقدام می‌شود، اما آنچه باعث عدم تقویت کریدور شمال به جنوب می‌شود، مشکل ما در حوزه حمل و نقل و داشته‌هاست.

نوری با بیان اینکه صادرات مرکبات می‌تواند در افزایش قیمت محصول تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: نوسان قیمت، صادر کنندگان را با آسیب روبرو می‌کند.

در این نشست دستگاه‌ها و ادارات گمرک مازندران، بندر امیرآباد، اتاق بازرگانی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جهاد کشاورزی، گزارشی از عملکرد صادراتی استان را ارائه و به پیشنهاد‌ها و مشکلات پرداخته شد.

قابل ذکر است ۹۶۱ هزار تن صادرات با ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در ۶ ماهه نخست امسال صورت گرفت که ۲۵ درصد از نظر وزنی و ۱۴ درصد ارزشی رشد داشته است. فرآورده‌های لبنی رتبه اول را در صادرات داشت و بیشترین صادرات با ۴۱ درصد به کشور عراق صورت گرفته است.

ارسال نظرات